با بهره‌برداری از ‪ ۲۲‬پروژه مهم فرودگاهی ، تعداد پروازهای ایران به بیش از ‪ ۳۰۵‬هزار سورت در سال ، افزایش می‌یابد.


به گزارش ایرنا به نقل از  روابط عمومی وزارت راه و ترابری، پروژه‌های توسعه و تکمیل تجهیزات ، امکانات و فضاهای فرودگاهی در ‪ ۱۱‬فرودگاه پرتردد کشور تا پایان مرداد ماه جاری به طور همزمان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

آماده ‌سازی و بهره‌برداری از تکنیکال بلاک در فرودگاههای شیراز و کرمانشاه ، ترمینال بین‌المللی فرودگاه کرمانشاه ‌و آماده‌ سازی و بهره برداری از باند دوم فرودگاه اردبیل از جمله این طرحها است .

همچنین توسعه و بهسازی عوامل پروازی فرودگاه گرگان جهت نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس وتوسعه پارکینگ هواپیماها در فرودگاه زاهدان از برنامه های وزارت راه‌وترابری و شرکت فرودگاههای کشور در آستانه هفته دولت است.

همچنین بهره‌برداری از چهار دستگاه " ‪ " ILS -DME‬در فرودگاههای سنندج، خرم آباد ، زاهدان و عسلویه جدید (خلیج فارس) و بهره‌برداری از دو دستگاه رادار تقرب پرواز در فرودگاههای مشهد و اصفهان در ‪ ۲‬هفته آتی از دیگر طرحهای در آستانه افتتاح بخش راه و ترابری است.

براساس این گزارش: فرودگاه سراوان در استان سیستان و بلوچستان نیز تا پایان امسال راه‌اندازی و عملیات جا به جایی بار و مسافر به سایر استانهای کشور از این فرودگاه ، انجام خواهد شد.

همچنین سیستم روشنایی باند و عوامل پروازی فرودگاههای شهرکرد، بیرجند، لار و لامرد نیز در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

طبق این گزارش: یک دستگاه رادار تقرب پرواز مهر ماه امسال در فرودگاه کیش و یک دستگاه از همین نوع رادار اسفند ‪ ۸۵‬در فرودگاه امام (ره) به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه تجاری‌سازی و طراحی ساختار شرکت فرودگاههای کشور که با مشارکت شرکت "‪ " DFS‬آلمان از سال ‪ ۸۴‬آغاز شده است ، در سال ‪ ۸۶‬به پایان می‌رسد.

کد خبر 2127

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز