گروه حوادث: راز سرقت میلیاردی از خانه مرد ثروتمند با دستگیری داماد خیانتکار فاش شد.

متهم

سوم فروردین‌ماه امسال مأموران کلانتری 134شهرک غرب در جریان سرقت از خانه مرد ثروتمندی در این منطقه قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که دزد یا دزدان بعد از ورود به خانه گاوصندوق را به سرقت برده و متواری شده‌اند. مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: به همراه اعضای خانواده‌ام برای شرکت در مراسم عروسی یکی از بستگانمان به استان آذربایجان شرقی رفته بودیم اما بعد از بازگشت به خانه زمانی‌که قصد برداشتن دسته چک از داخل گاوصندوق را داشتم با جای خالی آن روبه‌رو شدم.

همان لحظه متوجه شدم که سارقان به خانه‌ام دستبرد زده و گاوصندوق مرا به سرقت برده‌اند. داخل گاوصندوقم بیش از یک میلیارد تومان طلا، جواهرات و همچنین مقدار زیادی اوراق مشارکت و سهام به ارزش 13میلیارد تومان وجود داشت که همه آنها به سرقت رفته بود.

رد پای آشنا

پس از اظهارات مالباخته، ‌تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. آنها پس از حضور در محل سرقت و بررسی‌های اولیه حدس زدند که سرقت از سوی یک‌آشنا صورت گرفته است چرا که سارقان از نبود صاحبخانه اطلاع داشته و بدون اینکه در یا پنجره‌ای را تخریب کنند وارد خانه شده و یکراست به سراغ گاوصندوق رفته‌اند. مأموران احتمال دادند که دزدان از وجود اموال باارزش در داخل گاوصندوق خبر داشته‌اند و به همین دلیل بی‌آنکه چیز دیگری سرقت کنند، به سراغ آن رفته‌اند.

کارآگاهان در مرحله بعدی به شناسایی تعدادی از مجتمع‌های مسکونی محل سرقت که مجهز به دوربین‌های مداربسته بودند پرداختند. آنها در بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌ها موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی پژو 206شدند که شب سرقت در مقابل خانه مالباخته پارک شده بود. آنها در ادامه به استعلام شماره پلاک خودرو پرداختند و هویت مالک آن را شناسایی کردند.

همدستی دو برادر

مالک خودرو کسی جز برادر داماد مالباخته نبود. با افشای این حقیقت، مأموران در تحقیقات خود متوجه شدند که از چندی قبل دختر و داماد مالباخته با هم اختلاف داشته و قصد داشتند از یکدیگر جدا شوند به همین‌خاطر فرضیه سرقت از سوی داماد مالباخته و برادرش قوت یافت.

محاصره در بانک

وقتی کارآگاهان به یقین رسیدند که سرقت از سوی داماد مالباخته رخ داده، تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه مسئولان یکی از بانک‌های تهران به مأموران خبر دادند که شخصی با حضور در بانک قصد نقد کردن یکی از چک‌های به سرقت رفته از گاوصندوق مالباخته را دارد. بلافاصله کارآگاهان با حضور در بانک این مرد را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. وی کسی جز داماد مالباخته نبود.

با دستگیری این مرد 31ساله مأموران با دستور قضایی راهی مخفیگاه وی در غرب پایتخت شدند و در آنجا گاوصندوقی که متعلق به مالباخته بود را به همراه همه طلا‌ها، جواهرات ، اوراق بهادار، سهام و... کشف کردند.کارآگاهان در مرحله بعدی به بازجویی از داماد خیانتکار پرداختند و وی به سرقت گاوصندوق میلیاردی با همدستی برادرش اعتراف کرد. او گفت: مدتی بود که با همسرم دچار اختلاف شده بودیم این اختلاف تا جایی پیش رفت که تصمیم گرفتیم جدا شویم. بعد از این تصمیم ، سناریوی سرقت از خانه پدرزنم را عملی کردم.

برای همین یکی از روزها از داخل خودروی پدرزنم که در پارکینگ خانه‌اش بود دست به سرقت کلید خانه‌اش زدم و منتظر زمان مناسبی برای سرقت نشستم تا اینکه اطلاع پیدا کردم پدرزنم به همراه تمامی اعضای خانواده‌اش قصد رفتن به شهرستان را دارد و چند روزی در تهران نیستند. وی ادامه داد: بهترین فرصت برای عملی کردن نقشه‌ام بود، برای همین با اطلاع از وجود مقدار زیادی طلا، جواهرات، اوراق مشارکت و سهام در گاو صندوق موضوع سرقت را با برادرم در میان گذاشتم که وی نیز پیشنهادم را پذیرفت و سرانجام نقشه را اجرا کردیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران ، با توجه به اعترافات متهمان و کشف تمامی اموال توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ، به دستور بازپرس پرونده کلیه اموال به مالباخته برگردانده شد و هر دو متهم نیز با قرار قانونی روانه زندان شدند.

کد خبر 212622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز