همشهری آنلاین: علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در سطوح مختلف در هر نشستی که در هر کشوری برای حل بحران سوریه برگزار می‌شود، مشارکت داشته باشد و یا میزبانی آن را عهده‌دار شود.

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه با اشاره  به جایگاه مصر در جهان عرب و اسلام، طرح محمد مرسی، رییس جمهور مصر برای تشکیل کمیته چهارجانبه به منظور حل بحران سوریه با مشارکت ایران، مصر، عربستان و ترکیه را امری مهم و بسیار موثر دانست.

محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر نیز در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی با اشاره به تحولات منطقه و در راس آن بحران سوریه، بر تمایل کشورش برای فعال شدن ابتکار چهارجانبه رییس‌جمهور مصر و تقویت رایزنی‌ها در این خصوص تاکید کرد.

صالحی نیز با تاکید بر ضرورت پایبندی همه طرف‌ها به توقف سریع خشونت و رد هرگونه دخالت خارجی و ورود سلاح و تروریسم به سوریه، هتک حرمت اماکن مقدس و جسارت به مراقد شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام در سوریه را غیرقابل قبول دانست و مغایرت این‌گونه اقدامات وحشیانه با اصول اولیه انسانی و بشری را خاطرنشان کرد.

در این گفت‌وگو، طرفین همچنین تمسک به راه حل سیاسی و فرآیند گفت‌وگوی ملی را به عنوان تنها راه قابل پذیرش برای حل و فصل بحران سوریه مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر 212519
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز