شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

گروه بیــن‌الملل: در بحــبوحه درگیــری‌های جاری در ســوریه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجددا به این کشور حمله کردند و به موازات آن، رئیس‌جمهور آمریکا هرگونه دخالت نظامی در سوریه را بعید دانست.

لبنان -سوریه

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های رژیم صهیونیستی گفتند که جنگنده‌های این رژیم با حمله به سوریه، یک محموله حامل موشک‌های پیشرفته را هدف گرفتند اما سلاحی شیمیایی در آن وجود نداشت. مقام‌های این رژیم افزودند که محموله یادشده برای حزب‌الله لبنان ارسال می‌شد و جمعه شب گذشته هدف حمله قرار گرفت، اما به مکان این بمباران اشاره‌ای نکردند.

این حمله هوایی در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های لبنانی پنجشنبه شب اعلام کردند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی 48ساعت، در ارتفاعی متوسط حریم هوایی لبنان را نقض کرده‌اند. در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه جمعه شب نشستی محرمانه با وزرای امنیتی برگزار کرد که نشان از بسترسازی برای اقدامی در آینده‌ای نزدیک داشت.

اما مقام‌های رژیم صهیونیستی که در ابتدا از اظهارنظر دراین باره سر ‌باز زدند، دیروز حمله هوایی به سوریه را تأیید کردند، بی‌آنکه به مکان بمباران اشاره‌ای کنند. علاوه بر مقام‌های اسرائیلی، مقام‌های آمریکایی هم با اشاره به این حمله هوایی اعلام کردند که این حمله تأسیسات حاوی سلاح‌های شیمیایی را هدف نگرفته است. روزنامه هاآرتص هم به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی‌سی نوشت که یک مسئول بلندپایه آمریکایی در واشنگتن این اقدام را تأیید کرد و افزود که جنگنده‌های یادشده وارد حریم هوایی سوریه نشده‌اند. در این میان، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نسبت به این گزارش‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد.

پیش از این، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در‌ماه ژانویه گذشته مرکزی تحقیقاتی را در جمرایا در منطقه ریف دمشق در نزدیکی مرز با لبنان بمباران کرده بودند اما رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری در کاستاریکا، اعزام هرگونه نیروی زمینی به سوریه را بعید دانست و افزود: آمریکا هرگونه نشانه‌هایی دال بر استفاده از سلاح شیمیایی را به جامعه جهانی ارائه خواهد کرد. باراک اوباما افزود: رهبرانی از منطقه که با وی در این‌باره رایزنی کرده‌اند هم با این امر موافق‌هستند.

باراک اوباما طی هفته‌های گذشته با پادشاه اردن، امیر قطر، وزیر خارجه عربستان و ولیعهد امارات در واشنگتن دیدار کرده بود. در همین حال، رئیس‌جمهور سوریه که پنج روز پیش به مناسبت روز جهانی کارگر از نیروگاه برق دمشق بازدید کرده بود، دیروز هم به دانشگاه دمشق رفت و از یادمان شهدای دانشگاه‌های سوریه رونمایی کرد.

کد خبر 212446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز