همشهری آنلاین: پیکر شهید امیرسرتیپ داود مهرآرا، معاون اسبق نیروی زمینی ارتش از مقابل ستاد نیروی زمینی تشییع شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شهید داود مهرآرا پیش از آغاز جنگ تحمیلی در تنگه چزابه مظلومانه جنگید و 10 سال در سیاه چالهای صدام اسیر بود گفت: سیره این شهید برای ملت ما و خانواده‌ها قطعاً ناشناخته است.

وی آزادگان سرافراز را پرستوهای شکسته‌بال توصیف کرد که بالهای گسترده آن به چشم ما نمی‌آید و ما فقط ظاهر آن را می‌بینیم.

جانشین نیروی زمینی ارتش شهید مهرآرا را ، نمونه مجسمی از صبر و بردباری و مظلومیت و پایداری توصیف و اضافه کرد: بسیاری از مردم تاریخ دفاع مقدس را نمی‌دانند و فکر می‌کنند دفاع مقدس از 31 شهریور سال 1359 آغاز شده است در حالی که جنگ ماه‌ها قبل از این زمان شروع شده بود.

وی گفت: مظلومیت این شهید در جانفشانی و ایثارگری‌های خاموشی است که در هیچ رسانه‌ای گفته نشده است چرا که ماه‌ها قبل از 31 شهریور 59، رژیم بعثی نادان، به پایگاه‌های مرزی ایران حمله کرد و منطقه چزابه که محل خدمت شهید مهرآرا بود، به طرز ناجوانمردانه‌ای هدف حمله قرار گرفت که عزیزانی همچون این شهید بزرگوار با مظلومیت از میهن خود دفاع کردند.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: روح حاکم بر تصمیم‌گیری‌های آن زمان در اختیار بنی‌صدر ملعون بود و اطلاع‌رسانی و جانفشانی‌هایی که شهید مهرآرا و همرزمانش در مرزها انجام می‌دادند، برای دار و دسته‌ بنی‌صدر قابل قبول نبود و آنها مترصد ایجاد تغییر در مسیر انقلاب اسلامی بودند اما این شهدا باصلابت دربرابر دشمن مقاومت کردند.

وی گفت: شهید مهرآرا مظلومانه در تنگه چزابه جنگید و به اخم‌ سلسله مراتب آن زمان، اعتنایی نکرد.

جانشین نیروی زمینی ارتش افزود : رزمندگان اسلام با پایداری و رشادت از خاک میهن دفاع کردند تا زیر چکمه‌های دشمنان کثیف قرار نگیرد.

وی با اشاره به صبر و پایداری شهید مهرآرا گفت: این شهید بزرگوار در اول مهر 59 به اسارت دشمن درآمد و 10 سال در سیاه‌ چال رژیم صدام مقاومت کرد.

حیدری صبر، استقامت و پایداری این شهید را نشأت‌گرفته از ایمان و باور ایشان و همرزمان او دانست و گفت : این شهید بزرگوار در مدت 10 سال اسارت خم به ابرو نیاورد و از کیان و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی شجاعانه دفاع کرد و حتی بعد از اسارت نیز از خدمت به نظام اسلامی کوتاه نیامد و دوباره در لشکر 92 به خدمت پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه میل به خدمتگزاری در وجود شخصیت نورانی این شهید نهادینه شده بود، افزود:‌ این شهید همچنین بعد از دوران دفاع مقدس و تحمل 10 سال اسارت به عنوان مدیر عملیات نیروی زمینی ارتش به نظام خدمت کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تجلیل از خانواده شهید مهرآرا، اظهار داشت: خانواده این شهید ده سال غربت او را تحمل کردند وعاشقانه انتظار وصال او را کشیدند و با کمک به ایشان برای تحمل وضع جسمی نامناسب همواره حامی و در کنارش بودند.

کد خبر 212153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز