گروه شهری: بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کتابخانه دفاع‌مقدس پنجشنبه هفته جاری با بهره‌گیری از 40 هزار کتاب در باغ موزه دفاع‌مقدس تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

کتابخانه دفاع‌ مقدس

سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ‌موزه دفاع‌مقدس در نشست خبری کتابخانه تخصصی باغ‌موزه دفاع‌مقدس، با تقدیر از فعالان حوزه کتاب دفاع‌مقدس اعلام کرد: موزه دفاع‌مقدس شهریور‌ماه سال گذشته به اهتمام شهردار تهران افتتاح شد و پس از گذشت قریب به هشت‌‌ماه فعالیت، بخشی از اطلاعات درباره دفاع‌مقدس از طریق کتابخانه این موزه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. وی گفت: موزه دفاع‌مقدس بزرگ‌ترین پایانه ارزشمند اطلاعات جامع کشور است که ویژگی‌های حماسه‌سازان دهه 60 کشور را معرفی می‌کند.

مدیرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس همچنین در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به علاقه مردم به بازدید از باغ‌موزه دفاع‌مقدس گفت: متأسفانه موزه‌ها در کشور ما مورد توجه مردم نیستند اما موزه دفاع‌مقدس از این موضوع مستثنی بوده و با توجه به علاقه مردم دست‌کم روزانه هزار نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و بازدید‌کنندگان خارجی از این مجموعه بازدید می‌کنند و در این راستا انتقال مفاهیم، منویات و عملکرد شهدای دفاع‌مقدس به بازدید‌کنندگان منتقل می‌شود. وی همچنین با اشاره به ابعاد 700مترمربعی کتابخانه باغ‌موزه دفاع‌مقدس اعلام کرد:

شناخت تاریخ مشعشع 180هزار انسان فرهیخته که در جریان دفاع‌مقدس جان خود را از دست داده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است و از این‌رو در تجهیز کتابخانه ازهیچ‌گونه هزینه‌ای دریغ نشده است. سردار خضرایی گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با پژوهشکده دفاع‌مقدس ترتیب داده شده امسال 30عنوان کتاب آماده چاپ را مورد حمایت مالی قرار می‌دهیم. در مراسم افتتاح کتابخانه که سردار رحیم صفوی مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب به نیابت از شهردار تهران حضور می‌یابد، از 24 مولف و نویسنده و 20 نفر از فعالان کتاب دفاع‌مقدس تقدیر به عمل می‌آید.

کد خبر 211725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز