یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماد نایکاندر پس از ساخت فیلم‌هایی چون "راهبه" و "نخل" به سراغ ساخت فیلمی بر اساس زندگی آسترید لیندگرن خالق داستان‌ معروف "پی پی جوراب بلند" می‌رود.

نویسنده

به گزارش مهر به نقل از سینه یوروپ، در حالی که میریام جوهانسون تهیه‌کننده سوئدی که با وانتد پیکچرز سوئد همکاری می‌کند در حال آماده‌سازی "الفریم جوراب بلند و شازده آدم‌خوار" است، داستان زندگی خالق "پی پی جوراب بلند" شخصیتی که آسترید لیندگرن آفریده و بیش از 150 میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رسیده، توسط ماد نایکاندر در حال آماده شدن است.

این فیلم زندگینامه‌ای از زندگی این نویسنده سوئدی است.

نایکاندر با اشاره به فیلم جوهانسون گفت: لیندگرن بخشی از چارچوب مشترک ما در این دو موضوع است.

نایکاندر اخیرا نامزد دریافت جایزه فیلم ملی سوئد شد. او برای ساخت مستندی با نام "نخل" که سال 2012 ساخت این موفقیت را کسب کرد.

این فیلم درباره نخست‌وزیر فقید سوئد اولاف پالمه است که ترور شد. این فیلم را نایکاندر با همکاری کریستینا لینداستروم ساخته است.

او اولین جایزه‌اش را برای فیلم اولش "راهبه" در سال 2007 گرفت.

وی با گفتن این که لیندگرن خیلی به دایره شخصی‌اش اهمیت می‌داد، ابراز امیدواری کرد که بتواند او را همانقدر که پیچیده بود، نشان دهد و برخی از کلیدهای لازم را برای این که چگونه او به چنین انسانی بدل شد، در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

وی گفت وقتی از لیندگرن سوال شد که آیا می‌خواهد عضو آکادمی سوئد شود، گفت: آنها پیرزنی را که نیمه کور، نیمه کر و سراپا دیوانه است می‌خواهند چه کنند؟ من از نوشتنم هیچ منظوری ندارم. فقط برای کودک درون خودم می‌نویسم.

در دهه 30 قرن بیستم، لیندگرن برای یک تایپیست از جنوب سوئد داستان هایی درباره دخترش تعریف کرد.

او در اوایل دهه 40 شروع به نوشتن این داستان‌ها کرد و اولین کتاب "پی پی" او از سوی انتشارات بونیر سوئد منتشر شد.

مجله تایم این کتاب را در میان 100 رمان تاثیرگذار جهان که تاکنون نوشته شده‌اند، جای داده است.

این فیلم زندگینامه‌ای احتمالا همراه یک نسخه تلویزیونی برای کریسمس سال 2014 آماده می‌شود.

 

کد خبر 211441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز