جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از 100 هزار اسراییلی پنجشنبه شب سوم مه(13 اردیبهشت) در یک تظاهرات بزرگ در تل‌آویو، خواستار استعفای نخست‌‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل اشتباهات‌شان در جنگ علیه لبنان شدند.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، در این تظاهرات که در میدان مرکزی رابین صورت گرفت، تقریبا از همه طیف‌های سیاسی اسراییل شرکت داشتند.

برگزار کنندگان این تظاهرات اعلام کردند که اقدامات بیشتری در پی این تظاهرات انجام خواهند داد تا ایهود اولمرت از نخست‌وزیری استعفا دهد. هیچ سیاستمداری به عنوان سخنران این تظاهرات دعوت نشده بود.

اولمرت روز پیش از این تظاهرات از بروز شورشی سیاسی در حزب خود جلوگیری کرد و اکثریتی عمده را از فراکسیون کادیما به عنوان پشتیبان خود حفظ کرد.

"بازنده، به خانه‌ات برگرد" شعاری بود که بارها در این تظاهرات تکرار شد. بسیاری از تظاهرکنندگان در پلاکاردهایی که در دست داشتند، استعفای اولمرت و عمیر پرتز را خواستار شدند.

رسانه‌های صهیونیستی روز پنجشنبه گزارش داد، پس از آن که تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه این رژیم به عنوان بلندپایه‌ترین عضو دولت اولمرت خواستار استعفا شد، کابینه اولمرت در حال بررسی استعفا و ترمیم کابینه است.

مفسران، لیونی را متهم می‌کنند که به عنوان محتمل‌ترین جانشین اولمرت، دارای رفتاری خصمانه و فاقد قدرت رهبری است.

لیونی در جریان کنفرانس مطبوعاتی‌اش تصریح کرد استعفای اولمرت ضروری است. افکار عمومی اعتمادش را به دولت از دست داده است.

کد خبر 21132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز