چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور با تأکید بر اینکه کمبودی در تولید گوشت قرمز وجود ندارد، گفت: افزایش زودهنگام نرخ گوشت قرمز به بهانه تغییر ارز مرجع به ارز مبادله‌ای غیرمنطقی است.

گوشت

سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در برنامه سالانه تولید گوشت قرمز (980هزارتن) هیچ تغییری ایجاد نشده و کمبودی دراین زمینه وجود ندارد. وی با بیان اینکه 10درصد گوشت مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر گوشت وارداتی موجود در بازار مصرف، مربوط به سه‌ماه گذشته بوده که با ارز مرجع 1226تومان وارد شده است و با اعلام تغییر ارز مرجع به مبادله‌ای برای واردات، نبایستی قیمت گوشت یکباره افزایش می‌یافت. وی تأکید کرد: با تغییر ارز مرجع به ارز مبادله‌ای حداقل باید سه‌ماه دیگر با تغییر قیمت گوشت وارداتی مواجه شویم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران هم گفت: افزایش 60درصدی قیمت گوشت شایعه است و نسبت به اسفند سال گذشته افزایش قیمتی نداشته‌ایم و در سطح بازار گوشت گوسفندی 25هزار و 500تومان و گوساله نیز 29هزار تومان در هر کیلو توزیع می‌شود. نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با فارس، افزود: در گوشت قرمز و مرغ هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و بازرسان با متخلفین و افرادی که نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده باشند برخورد می‌کنند. ترکی بیان داشت: میانگین قیمت مرغ نیز پنج هزار و 300تا پنج هزار و 600تومان تصویب شده است که کمتر از این مبلغ به ضرر تولید‌کننده است.

کد خبر 210979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز