همشهری آنلاین: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که استعفای یکی از مقامات ارشدش که رهبری مذاکرات با ایران را بر عهده داشت، تغییری در سیاست آژانس در قبال تهران و برنامه هسته‌یی‌اش نخواهد داد.

سخنگوی یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه این اظهارات را دو روز پس از آن اعلام کرد که برخی دیپلمات‌ها از استعفای رافائل گروسی، دستیار آمانو خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفتند که استعفای ناگهانی این دپپلمات آرژانتینی احتمالا نشانه اختلاف نظرهای شخصی یا غیرشخصی بین مقامات آژانس است.

اما برخی مقامات دیگر گفتند که نشانه‌ای حاکی از اختلافات داخلی در مدیریت ارشد آژانس مشاهده نکرده‌اند.

یک منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که انتظار می‌رود گروسی در اوایل تابستان سمتش را ترک کند و سفیر آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه تایید کرد که گروسی که عهده‌دار سمت رییس کابینه آمانو نیز است استعفایش را تحویل داده است و "زمان‌بندی رفتنش به زودی مشخص خواهد شد".

گیل تودور، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که آمانو "تایید می‌کند که رفتن او تغییری در سیاست‌ها و مواضع آژانس از جمله در زمینه مذاکرات با ایران ایجاد نمی‌کند".

کد خبر 210444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز