عضو شورای رقابت از برگزاری نشست نهایی این شورا برای جمع‌بندی دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو در روز یکشنبه اول اردیبهشت خبر داد و گفت: با این دستورالعمل، خودروسازان موظف می‌شوند مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم را به مردم پس دهند.

به گزارش مهر، محمدعلی مددی خاطرنشان کرد: اگر از این پس خودروسازان بخواهند افزایشی در قیمت خودرو داشته باشند یا قیمت قطعات افزایش یابد، این موضوع می‌تواند در قالب دستورالعمل جدید مورد محاسبه و ارزیابی قرار گیرد. او افزود: دستورالعمل جدید تکلیف افزایش قیمت‌ها را روشن می‌کند و فرمول محاسبات آن نیز مشخص است. پیش‌بینی می‌شود با دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودروها به‌طور متوسط 10درصد دیگر کاهش یابد. یک نماینده مجلس هم دیروز گفت:

افزایش بیش از دو برابری قیمت انواع خودروی داخلی هیچ تناسبی با سایر فعالیت‌های اقتصادی کلان ندارد بلکه موجب تأثیر منفی برشاخص‌های اقتصادی شده است. به گزارش ایسنا، غلامرضا تاج‌گردون تأکید کرد: مسئولان باید از طریق شورای رقابت قیمت‌ها را هرچه زودتر تعدیل کنند. وی سپردن اختیار قیمت‌گذاری خودرو به‌خودروسازان را تصمیمی‌ اشتباه دانست و تأکید کرد: مسئولان اصلا نباید با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به‌خودروسازان موافقت می‌کردند.

افت بیش از 38درصدی فروش خودرو

انجمن جهانی خودروسازان اعلام کرد:فــروش انواع خودرو در ایران در سال 2012نسبت به سال 2011با کاهش نزدیک به 38.6درصدی به یک میلیون دستگاه رسید. با این حساب فروش خودرو در ایران به پایین‌ترین سطح خود طی پنج سال اخیر رسیده است. اوج فروش خودرو در ایران مربوط به سال 2011به میزان یک میلیون و 630هزار دستگاه خودرو می‌شود.

کد خبر 209953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز