جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای ارتش سوریه موفق شدند یک بالن جاسوسی مجهز به وسایل تصویربرداری ساخت آمریکا را سرنگون کنند.

سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، این بالن در بین دو روستای بابولین و حیش در اطراف شهر ادلب سوریه نزدیک مرز ترکیه سرنگون شد.

در این بالن از فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات پخش مستقیم استفاده شده است. این بالن تحرکات ارتش سوریه در اطراف شهر ادلب را زیر نظر داشت.

ضربات سنگین ارتش سوریه به گروه‌های تروریستی در اطراف دمشق

همزمان شبکه تلویزیونی سوریه گزارش داد ارتش سوریه در منطقه زاکیه و الدرخبیه و اقع در حومه دمشق گروه‌های مسلح را هدف قرار دادند و در این حملات تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

به گزارش این شبکه در میان کشته شدگان جسد محمد جبرئیل یکی از سرکردگان جبهه النصره به چشم می‌خورد. ارتش سوریه تعدادی از نفربرهای متعلق به تروریست‌ها را نیز نابود کرد.

همچنین نیروهای ارتش سوریه کنترل منطقه آبل در استان حمص این کشور را در دست گرفتند.منطقه آبل در جنوب حمص مشرف بر بزرگراه اصلی بین شهرهای دمشق و لاذقیه است.مخالفان سوری تایید کردند تسلط ارتش سوریه بر منطقه آبل مانع تردد افراد مسلح بین حمص و منطقه القصیر در مرز لبنان می شود.

شهر حمص و اطراف آن در چند روز گذشته شاهد پیشروی چشمگیر نیروهای ارتش سوریه بوده است. ارتش سوریه پیش از این تسلط تپه راهبردی «النبی ماندو» در این منطقه را در دست گرفته بود.

آمریکا قصد دارد از طریق کشورهای منطقه به سوریه حمله کند

در همین حال معاون وزیر اطلاع رسانی دولت سوریه گفت: آمریکا قصد دارد از طریق کشورهای منطقه به سوریه حمله کند.

خلف مفتاح در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: ما هیچگونه قرارداد آتش بسی با گروه های تروریستی منعقد نکرده ایم و امکان انعقاد آتش بس با این تروریست ها وجود ندارد بلکه این گروه های تروریستی باید نابود شوند.

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت سوریه خاطرنشان کرد: آمریکا از زمان آغاز بحران سوریه تلاش کرده است تا کشورهای منطقه را علیه حکومت سوریه تحریک کند تا با حکومت سوریه درگیر شوند. آمریکا پس از ترکیه به سراغ اردن آمده است تا پنجره ای دیگر به سوی سوریه بگشاید.

وی ادامه داد: آمریکا می خواهد به صورت غیر مستقیم و از طریق کشورهای منطقه به سوریه حمله کند زیرا می داندمداخله نظامی مستقیم در سوریه برایش گران تمام خواهد شد.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه در پایان گفت: آمریکا تلاش می کند تا درگیری منطقه ای ایجاد کند و این درگیری به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی است. باید توجه داشت آتشی که در سوریه روشن شود به کشورهای همجوار نیز کشیده خواهد شد.

همزمان سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بار دیگر با بیان اینکه برخی رژیم های عرب منطقه و قدرت های فرامنطقه ای از فعالیت تروریست ها در سوریه حمایت می کنند اعلام کرد: سوریه خواهان حل و فصل بحران از طریق سیاسی و به صورت مسالمت آمیز است.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز از بی توجهی گزارش اخیر این سازمان به جرائم گروههای تروریستی در سوریه انتقاد کرد.

ویتالی چورکین خواستار رعایت بیطرفی در گزارشهای سازمان ملل و استفاده از اطلاعات واقع بینانه و مستند در تدوین این گزارشها شد.

کد خبر 209875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز