گروه شهری: نخستین هم‌اندیشی خبرنگاران محیط‌زیست با عنوان مدافعان محیط‌زیست روز دوشنبه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

وحید نوروزی، مشاور محیط‌زیست معاون شهردار تهران دوشنبه‌شب گذشته در نخستین هم‌اندیشی خبرنگاران محیط‌زیست میزبان برخی از فعالان و خبرنگاران عرصه محیط‌زیست بود. در این نشست مشکلات فرا روی خبرنگاران عرصه محیط‌زیست و چالش‌های زیست‌محیطی مورد بازخوانی قرار گرفت.

وحید نوروزی در این هم‌اندیشی در ابتدای سخنان خود گفت: کار محیط‌زیست در این سال‌ها به جایی رسیده که دیگر نیاز به حامی ندارد بلکه وضعیت آنقدر نگران‌کننده است که محیط‌زیست نیاز به مدافع دارد. وی از همه فعالان و خبرنگاران خواست تا به‌صورت جدی به پاسداری از عرصه محیط‌زیست کشور بپردازند.

مشاور محیط‌زیست معاون شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته خبرنگاران محیط‌زیست توانسته‌اند گام‌های بزرگی در این عرصه بردارند. تلاش برای ملزم‌سازی‌ دولت و خودروسازان برای نصب کاتالیست در خودروها نتیجه فعالیت خبرنگاران حوزه محیط‌زیست بود. وی همچنین از آگاه‌سازی‌ رسانه‌ها در مورد آلودگی هوا به‌عنوان یک اقدام مناسب و ارزنده یاد کرد و در عین حال یادآور شد: خبرنگاران باید به‌صورت تخصصی در عرصه محیط‌زیست آگاهی به‌دست آورند و سیاست‌های اشتباه دولت و سایر نهادها را به چالش بکشند.

وی از برگزاری کلاس‌های محیط‌زیست در فرهنگسرای رسانه در آینده نزدیک برای خبرنگاران این عرصه خبر داد و افزود: در حال حاضر سازمان حفاظت محیط‌زیست ضعیف‌ترین سازمانی است که در طول تاریخ شکل‌گیری‌اش در حال فعالیت است. متأسفانه این سازمان یا خبرنگاران فعال را حذف می‌کند یا با ایجاد فشار بر آنها تلاش دارد، دغدغه زیست‌محیطی آنان را کم کند. بنابراین در این راستا باید تلاش کنیم خبرنگاران را هر روز قوی‌تر کنیم تا بتوانند در انجام وظایفشان کارآمدتر باشند.

کد خبر 209542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز