یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هر 53 ثانیه یک لپ‌تاپ در جهان به سرقت می‌رود. اما یکی از این لپ‌تاپ‌هایی که هفته پیش از منزلی در لندن به سرقت رفت حالا سر از تهران درآورده و به یکی از داغ‌ترین اخبار هفته گذشته تبدیل شده‌است.

macbook

روز 15 بهمن سال 91 لپ‌تاپی فردی به نام دام دلتورو از منزلش در شهر لندن به سرقت رفت. وی قبلا نرم‌افزاری به نام Hidden App را برروی لپ‌تاپش نصب کرده بود که در هنگام سرقت، در صورتی که سارق به اینترنت متصل شود، محل دقیق جغرافیایی لپ‌تاپ را به صاحبش مخابره و عکس‌هایی از دوربین وب‌کم آن نیز ارسال می‌کند.

بعد از سرقت، نرم‌افزار مذکور کار خود را به خوبی انجام داد. صاحبان جدید لپ‌تاپ لندنی در شهر تهران بودند. دام هم یک وبلاگ راه‌اندازی کرد به نام "لپ‌تاپ دام در ایران است" و عکس‌های صاحبان جدید لپ‌تاپ که دختر جوان تهرانی بود را در وبلاگ خود منتشر کرد. بعد از چند روز این خبر به تیتر یک وبلاگ‌ها و سایت‌های فن‌آوری تبدیل شد.

اما دیروز دام خبر داد که خانواده مذکور در ایران با وی تماس گرفته‌اند و اعلام کردند لپ‌تاپ را به عنوان دست دوم خریده‌اند و از ماجرای دزدی خبری ندارند. آن‌ها همچنین اظهار تمایل به پس دادن لپ‌تاپ دام کردند.

دام هم در تماس مجدد با این خانواده از صداقت و همکاری آن‌ها تشکر کرده و علاوه بر پاک کردن عکس‌های آن‌ها از وبلاگش لپ‌تاپ را به آن‌ها هدیه داده‌است.

کد خبر 208989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز