چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس شبکه فرانس 24 پیش بینی کرد طول عمر دولت تمام سلام بسیار کوتاه خواهد بود زیرا این دولت صرفا برای برگزاری انتخابات تشکیل شده است.

تمام سلام

گوتیه ریبینسکی گفت: برای انتصاب نخست وزیر در لبنان باید شروط زیادی محقق شود. مطابق با پیمان ملی لبنان، نخست وزیر باید سنی مذهب باشد. نامزد تصدی این سمت باید فردی نسبتا میانه رو و قابل قبول برای دو جناح اصلی سیاسی در لبنان یعنی طرفداران سوریه و مخالفان آن می‌بود.

همچنین نخست وزیر باید وجهه قابل قبولی برای این سمت داشته باشد ضمن آنکه بلندپروازی خاصی برای حفظ قدرت نداشته باشد چرا که ماموریت اصلی وی برگزاری انتخابات است.

تمام سلام گزینه خوبی بود که تمام این شرایط و معیارها را داشت زیرا او عضو جناح ائتلاف چهاردهم مارس است اما از نمایندگان مستقل در پارلمان به شمار می‌رود و در حقیقت به جنبش المستقبل به رهبری سعد حریری وابسته نیست.

سلام درسخنرانی‌های خود هیچگاه اظهارات تندی علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه به زبان نرانده است و قدرت سیاسی وی محدود خواهد بود و پیش بینی می شودکه دولت او عمر زیادی نداشته باشد.

ریبینسکی گفت:مطمئنا تمام سلام ماموریت دشواری پیش روی دارد زیرا باید تلاش کند تا لبنان چند دسته را با هم یکصدا و متحد سازد.دشوارترین کار برای تمام سلام ایجاد اتحاد ملی خواهد بود.

تشکیل دولت در لبنان کار بسیار دشواری است و گاه ماه‌ها وقت می‌گیرد اما شاید این بار تشکیل دولت سریعتر صورت گیرد زیرا همه اتفاق نظر دارند که هدف از تشکیل این دولت برگزاری انتخابات پارلمانی درماه ژوئن آینده خواهد بود به همین علت طول عمر دولت نیز محدود خواهد بود.

کد خبر 208469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز