مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیاره‌ها از هم فاصله زیادی دارند، بعضی از آنها نزدیک تر و بعضی دیگر دورتریند که این فواصل به مدارهای ارتباط دارد که در آنها واقع شده‌اند،‌اما به طور کلی برای سفر از زمین به یکی از سیاره‌های همسایه، راه بسیار بسیار زیادی باید طی شود.

اینفوگراف

بر اساس گزارش گیزمگ، برای اینکه بتوان فاصله میان زمین و سیاره‌های دیگر را بهتر درک کرد، دیوید پالیودا در یک اینفوگرافیک متحرک زمین را کره‌ای با وسعت 100 پیکسل در نظر گرفته است،‌وسعتی که تصور کردن آن برای هرکسی امکان‌پذیر است. وی با این‌کار قصد دارد طولانی بدون سفری به مریخ را در قالب پیکسل‌های کوچک به نمایش بگذارد.

وی در این اینفوگراف تعاملی،‌متناسب با ابعاد زمین ابعادی در مقیاس 53 پیکسل را نیز به مریخ اختصاص داده و سرعت سفر از زمین به مریخ را نیز متناسب با تکنولوژی‌های روز جهان،‌هفت هزار پیکسل بر ثانیه در نظر گرفته‌است. در این اینفوگراف مریخ از زمین 824 هزار پیکسل فاصله دارد.

زمین

باوجود اینکه مریخ یکی از نزدیک‌ترین همسایه‌ها به سیاره زمین است و تاکنون ماموریت‌های زیادی به آنها انجام گرفته و روبات‌های متعددی به آن ارسال شده‌اند، اما این چیزی از فاصله حقیقی میان زمین و مریخ نخواهد کاست. مریخ در نزدیک‌ترین حالتش به زمین، در فاصله 56 میلیون کیلومتری از آن قرار دارد، یعنی 170 برابر دورتر از کره ماه!

مریخ

همچنین،‌زمین و مریخ در دو نقطه متقابل از مدار خورشید قرار گرفته‌اند، یعنی فاصله‌ای برابر 362 میلیون کیلومتر و قطعا هیچ‌کس علاقه‌ای ندارد این فاصله را از مسیری مستقیم،‌یعنی از میان خورشید، طی کند. مریخ‌نورد کنجکاوی برای اینکه خود را به مریخ برساند از مسیر مستقیم استفاده نکرد و سرعتش نیز بسیار کمتر از سرعت نور بود، از این رو این روبات در مسیری مارپیچی در یکی از پهناورترین مدارهای مریخ به سفر خود ادامه داد و پس از طی 567 میلیون کیلومتر در عرض هشت ماه و 11 روز توانست بر روی این سیاره فرود بیاید.

اما درصورتی که با تکیه بر تکنولوژی‌های روز جهان انسان‌ها بتوانند به مریخ سفر کنند، در بهترین شرایط بازهم سفر به مریخ سفری 150 روزه خواهد بود. برای دیدن مسافت پیکسلی زمین تا مریخ اینجا کلیک کنید.

کد خبر 208397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز