همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران از رشد امنیت اجتماعی در نوروز امسال خبر داد.

احمدی مقدم

به گزارش واحد مرکزی خبر سردار سرتیپ احمدی مقدم در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: از 25 اسفند پارسال تا 16 فروردین امسال میزان شرارت 23 درصد، قتل با 95 فقره؛ 20 درصد، آدم ربایی و گروگان‌گیری با 7 فقره 72 درصد و تجاوز به عنف 28 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن کاهش یافته است.

وی به نظرسنجی انجام شده از 14 هزار نفر از هموطنان درباره ارزیابی آنان در زمینه احساس امنیت اشاره کرد و افزود: توزیع و خرید و فروش مواد مخدر با 60 و نیم درصد، تصادف 57.9 درصد، بدپوششی زنان و مردان و آرایش تند با 54.6 درصد، آلودگی صوتی با 54.3 درصد، سرقت مسلحانه 24 درصد، قتل عمد 22 درصد و آدم ربایی با 17 درصد از اولویت های جرایم از دیدگاه مردم بوده است.

وی خرید و فروش مواد مخدر با 55.8 درصد، سرقت 30.8 درصد، بدپوششی و بد حجابی 28.5 درصد، تصادف 18.3 درصد، سرقت مسلحانه و عنف 18 درصد و نزاع و درگیری 17 درصد را از اولویت های مردم در نظر سنجی انجام شده اعلام کرد.

فرمانده ناجا گفت: از نظر مردم در این جامعه آماری، استان البرز و شرق و غرب تهران پایین ترین احساس امنیت را دارند و علت آن مهاجرت بی رویه و رشد وسیع جمعیت در این مناطق است که موجب کاهش احساس امنیت شده است.

سردار احمدی مقدم افزود: نرخ جرم در این مناطق بالا نیست و پلیس برای رضایتمندی مردم طرح های ویژه ای را در این مناطق اجرا خواهد کرد.

وی همچنین برخورد نامناسب، تند و توهین آمیز مأموران، وقوع ناامنی، سرقت و مزاحمت، سخت گیری غیرضرور، ترافیک سنگین و پاسخگو نبودن واحدهای انتظامی را به ترتیب از مصادیق نارضایتی مردم از نیروی انتظامی برشمرد.

سردار احمدی مقدم همچنین به نا ایمن بودن برخی جاده های کشور که با عجله راه اندازی و افتتاح می شود، اشاره کرد و افزود: اتوبان همدان- ساوه یکی از این جاده هاست که تلفات قابل توجهی داشته و فاقد تجهیزات ایمنی مانند گاردریل است.

کاهش 5 درصدی تلفات تصادفات در نوروز امسال

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بر اساس آمارهای اولیه سازمان پزشکی قانونی، نوروز امسال هزار و 80 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 5 درصد کاهش نشان می دهد.

سردار سرتیپ احمدی مقدم در نشست خبری تصادفات رانندگی نیز با 17 هزار و 200 فقره در نوروز امسال در مقایسه با پارسال 6 درصد افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز در این مدت 12.5 درصد افزایش داشته است.

وی امدادرسانی سازمان‌های اورژانس و امداد و نجات جمعیت هلال احمر را خوب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد این سازمان ها در مقایسه با گذشته وضع خوبی پیدا کرده است.

فرمانده ناجا افزود: علت بیشتر تصادفات فوتی در نوروز امسال، واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی، ناتوانی در کنترل خودرو و ضعف ایمنی آن بوده که 37 درصد تصادفات فوتی را این عامل به خود اختصاص داده است.

کد خبر 208152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز