همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه سعید جلیلی و کامران باقری لنکرانی در رأس گزینه‌های جبهه پایداری برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری قرار دارند، گفت: گزینه‌ نهایی جبهه پایداری هنوز قطعی نشده و آنها با توافق خود اصلح را معرفی می‌کنند.

فارس نوشت: فاطمه آلیا درباره آخرین وضعیت انتخاباتی جبهه پایداری گفت: هنوز در جبهه پایداری هیچ گزینه‌ای به عنوان کاندیدای نهایی جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری قطعی نشده و لنکرانی و جلیلی در رأس گزینه‌های این جبهه قرار دارند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری با ارزیابی بیش از 50 نفر از افراد مختلف با شاخص‌های بسیار دقیقی مانند تبعیت از ولایت فقیه، ساده‌زیستی و استکبار‌ستیزی به جمع محدودی رسید که قابل ارائه به مردم است و گزینه اصلح را بر اساس این شاخص‌ها معرفی می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که به برکت ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، گزینه نهایی جبهه پایداری در آستانه ولادت این حضرت اعلام شود.

آلیا افزود: روند برنامه و زمان‌بندی جبهه پایداری کاملاً مشخص است و گزینه نهایی باید به تصویب شورای مرکزی و شورای فقها برسد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به برخی اظهار‌نظر‌ها مبنی بر اینکه جبهه پایداری منتظر برگزاری و نتیجه مذاکرات آلماتی از سوی سعید جلیلی بوده است، گفت: گفت‌وگوهای ایران و 1+5 و موضع‌گیری‌های بین‌المللی تأثیری در برنامه و زمان‌بندی پایداری ندارد چراکه گزینه این جبهه بر اساس شاخص‌های مختلفی تعیین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در معرفی مصداق عجله و شتاب به خرج دهیم، افزود: جبهه پایداری از ابتدا نیز اعلام کرده بود که به دنبال نقاط قوت دولت فعلی و رفع نقاط ضعف است.

آلیا با بیان اینکه برنامه‌محوری بیشتر از شخص‌محوری برای مردم اهمیت دارد، گفت: گزینه اصلح باید از ویژگی‌هایی همچون روحیه استکبار‌ستیزی، تبعیت از ولایت فقیه و توجه کامل به ارزش‌های اسلامی برخوردار باشد. با نزدیک شدن به زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به دلیل آماده‌تر شدن فضای سیاسی گزینه پایداری نیز مشخص خواهد شد چراکه در حال حاضر برخی تقوای سیاسی را رعایت نمی‌کنند.

کد خبر 207990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز