یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: 240 هزار و 370 نفر دانش آموز دختر و پسر دوره های آموزش عمومی اطفاء حریق و امداد و نجات را در مدارس سطح شهر تهران از آذر 85 تا پایان فروردین 86 ، گذراندند.

بیش از 70 درصد از فراگیران را دانش آموزان پسر تهرانی تشکیل می دهند.

به گفته علی خیاطی مدیرآموزش عمومی آتش نشانی، در این دوره آموزشی با همکاری مربیان آموزشی ضمن آشنایی با وظایف وعملکرد سازمان آتش نشانی با تئوری حریق به صورت ساده و با استفاده از خاموش کننده های دستی ، نحوه به کارگیری آن و اطفای صحیح حریق آشنا شدند.

وی اظهار داشت: 50 درصد از آموزش دیدگان را دانش آموزان مقطع ابتدایی، 30 و 20 درصد را نیز دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه تشکیل دادند.

خیاطی هدف از برپایی این دوره ها را بالا بردن سطح ایمنی و آگاهی عمومی، جلوگیری از خطرات احتمالی و همچنین آشنا کردن اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان با آتش نشانی و موازین ایمنی دانست و افزود: آشنایی با مسایل ایمنی، آمار حریق و حوادث و نیز احتمال وقوع خطر را پایین می آورد.

مدیر آموزش عمومی آتش نشانی تهران خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی همچنین سبب افزایش توان امدادی شهروندان و نیز گسترش ایمنی در خانواده، بستگان و بطور کلی در جامعه شده و حتی افراد آموزش دیده علاوه بر اینکه دست به کارهای خطرناک نمی زنند، می توانند قبل از ورود نیروهای امدادی در صحنه های حریق و حوادث ، ایفای نقش کرده و در نجات جان و مال مردم نیز سهیم باشند.

خیاطی، مدت دوره آموزشی کوتاه مدت را 2 ساعت اعلام کرد و افزود: شهروندان می توانند با حضور در مراکز آتش نشانی سطح شهر ضمن ثبت نام در این کلاسها، دوره های مربوطه را به طور رایگان بگذرانند.

البته در آینده در نظر است دوره های آموزشی «آتش نشان داوطلب» برگزار شود که این دوره نیز به صورت رایگان بوده و مدت دوره آن 240 ساعت و در 40 روز انجام می شود.

در پایان این دوره در صورت موفقیت به افراد کارت آتش نشان داوطلب اهداء خواهد شد.

کد خبر 20793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز