گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران در نخستین جلسه خود در سال 92حسابرسی شرکت همشهری را مورد بررسی قرار داد و شهردار تهران نیز گزارش مختصری از عملکرد شهرداری درخصوص طرح استقبال از بهار ارائه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهرتهران، در ابتدای این جلسه محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی گزارشی با تأکید بر اینکه تپه‌های عباس‌آباد شهرداری ویژه می‌خواهد، گفت: تپه‌های عباس‌آباد این ظرفیت را دارد که در حوزه مسائل فرهنگی و هنری در مقیاس کشورهای اسلامی بتواند همه فستیوال‌های اسلامی و فرهنگی را پشتیبانی کند. وی با اشاره به امکانات و ظرفیتی که در آنجا فراهم شده است عنوان کرد: لایحه‌ای در شهرداری در حال تنظیم است که بتوانیم برای تپه‌های عباس آباد یک شهرداری ویژه تعریف کنیم. همچنین به گفته قالیباف قرار است مصلی را نیز در این طرح ببینیم و با یک مدیریت واحد یک مجموعه فرهنگی، مذهبی و هنری احداث شود.

قالیباف همچنین در گزارشی که از عملکرد شهرداری به مناسبت استقبال از نوروز به‌اجرا درآمد با اشاره به اینکه این طرح طبق روال همه ساله از 15بهمن شروع شد، خاطرنشان کرد: در روزهای پایان سال حجم زباله از شش هزار تن در روز به مرز 11هزار تن رسید که با تلاش حوزه خدمات شهری این حجم مضاعف زباله بدون هیچ مشکل و بحرانی مدیریت شد. به گفته قالیباف در حوزه پروژه‌های عمرانی نیز تنها یک روز تعطیلی داشتیم؛ ضمن اینکه در سال جدید با توجه به مشکلات اقتصادی نگاه ویژه‌ای به بحث تهرانگردی داشتیم تا کسانی که نتوانستند به مسافرت بروند از این امکانات استفاده کنند.

حجم بالای بازدید از مجموعه برج میلاد، باغ موزه دفاع‌مقدس وباغ موزه فرهنگی - تاریخی قصر نیز شاهد همین مدعاست. در این‌باره شهردار تهران گفت: بالای 500هزار نفر از مجموعه مفرح، شاد و خانوادگی برج میلاد بازدید و از کارهای فرهنگی این مجموعه در ایام نوروز استفاده کردند. وی همچنین به افتتاح پارک نوروز در ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: پارک نوروز دارای ویژگی‌های خاصی است که ازجمله آنها مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده رو به طول 27کیلومتر، نمایشگاه دائمی گل و گیاه و کلینیک گل و مجموعه آسمان‌نما ازجمله این ویژگی‌هاست.

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بوستان نوروز ظرفیت دیپلماسی بین‌المللی برای تهران دارد، برحفظ ظرفیت بین‌المللی آن تأکید کرد. مسجد جامعی افزود: امور فرهنگی در همه کلانشهرهای دنیا در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفت و شکل‌گیری ایده‌هایی مانند پایتخت‌های فرهنگی اروپا یا جهان اسلام در ادامه همین نگرش و رویکرد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برخی شهرهای کشورهای اسلامی و همسایه ما حتی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس در فهرست شهرهای برگزیده فرهنگی جهان هستند اما تهران به‌رغم ظرفیت‌های انسانی و کالبدی در هیچ کدام از این فهرست‌های جهانی قرار ندارد. به گفته مسجد جامعی هر چند این کار صورت گرفته، ارزشمند است و به فضای عمومی و پر‌طراوت شهری می‌افزاید اما جای دیپلماسی فرهنگی فعال شهری مبتنی بر گفت‌وگو و تفاهم بین ما و سایر کشورها همچنان خالی است.

کد خبر 207843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز