همشهری آنلاین: مدیر پروژه باغ کتاب تهران از احتمال ۷۰ درصدی افتتاح این باغ تا خرداد سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل متغیری به نام تحریم، هنوز زمان دقیق بهره‌برداری این پروژه مشخص نیست.

باغ کتاب

علی اکبر اشعری، مدیر پروژه باغ کتاب تهران در گفت‌وگو با فارس درباره میزان پیشروی این پروژه، بیان داشت: بخش‌هایی از ساختمان باغ کتاب در حال آماده‌سازی و کامل شدن است.

وی با بیان اینکه سفارش خرید بخشی از تجهیزات باغ کتاب تهران به خارج از کشور ارائه شده است، اضافه کرد: طراحی مبلمان باغ کتاب تقریباً به اتمام رسیده است و به زودی باید سفارش خرید آنها داده شود.

اشعری ادامه داد: در شرایط عادی به سهولت می‌توانستیم زمان دقیق بهره‌برداری از باغ کتاب را بیان کنیم اما در شرایط تحریم و به نوعی شرایط اقتصاد کنونی، مقداری تابع بعضی از عوامل پیش‌بینی نشده هستیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون طراحی مبلمان باغ کتاب کامل شده است و سیستم روشنایی این باغ نیز در حال آماده‌سازی است به گونه‌ای که علاقه‌مندیم بدون ایجاد هیچ مشکلی بتوانیم این باغ را به سرانجام نهایی برسانیم.

مدیر پروژه باغ کتاب تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل مؤسسه نشر شهر سال گذشته از بهره‌برداری این باغ تا اردیبهشت سال 92 خبر داده بود، گفت: علاقه همه دست‌اندرکاران باغ کتاب این است که این باغ، تا پایان اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد و شرکت کیسون هم اعلام کرده است که منهای سالن همایش اصلی که مقداری نیازمند تجهیزات وارداتی است، می‌تواند همه بخش‌های باغ کتاب را آماده کند منتها به دلیل متغیری به نام تحریم، هنوز زمان دقیق بهره‌برداری از باغ کتاب مشخص نیست.

وی درباره این پرسش که آیا امکان اینکه تا خرداد سال جاری این باغ به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: بله احتمال آن وجود دارد یعنی تا 70 درصد احتمال افتتاح باغ کتاب در خرداد سال جاری وجود دارد.

کد خبر 207763
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز