یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: نشست مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بازرگانی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان گوجه فرنگی در جنوب کشور هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در زمینه تمهیدات این وزارتخانه برای رفع مشکلات کشاورزان گوجه کار و صادرات این محصول با تایید برگزاری نشست مشترک این دو وزارتخانه برای رفع مشکل مذکور گفت: احتمالاً وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان تعاونی روستایی نسبت به خرید این محصول با قیمت مناسب در مناطق جنوبی کشور اقدام نموده و وزارت بازرگانی نیز به صادرات و توزیع بهتر این محصول در سطح کشور کمک خواهد کرد.

محمد صادق مفتح در مورد انتقادات مطرح شده در زمینه خرید و توزیع محصولاتی مانند گوجه فرنگی یا سیب‌زمینی طرح استمرار در سال‌های گذشته پس از کاهش قیمت این محصولات گفت: اگر به این نتیجه برسیم که در مورد سیب زمینی نیز این مشکل وجود خواهد داشت نسبت به خرید یا صادرات آن برنامه‌ریزی و با در نظر گرفتن یارانه‌های صادراتی اقدام خواهیم کرد.

وزارت بازرگانی برای هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاونی روستایی برای خرید محصول به قیمتی که زیان تولید کننده را به همراه نداشته باشد، آمادگی دارد.

این در حالی است که کاهش قیمت و مقرون به صرفه نبودن برداشت گوجه فرنگی تولید شده در مناطق جنوبی کشور، اعتراض تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.

کد خبر 20763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز