گروه حوادث: دو سارق مسلح که هنگام سرقت یک خودروی پژو در استان ایلام دست به قتل دو برادر جوان زده بودند در تهران و شهریار دستگیر شدند.

متهمان

مهم‌ترین سرنخی که راز این جنایت را فاش کرد، ریموت دزدگیر خودروی قربانیان بود.25دی امسال مرد جوانی سوار بر خودروی خود در حال عبور از جاده‌ای در حاشیه شهرستان شیروان چرداول در استان ایلام بود که چشمش به دو جسد در کنار جاده افتاد و ماجرا را به پلیس اطلاع داد. با حضور مأموران در محل مشخص شد که دو مرد جوان با اصابت ضربات جسم تیزی مانند چاقو و همچنین گلوله به قتل رسیده‌اند.

باتوجه به مدارکی که از جیب‌های قربانیان به‌دست آمد مشخص شد که آنها دو برادر هستند که با استفاده از خودروی پژوی خود اقدام به مسافرکشی می‌کرده‌اند. این در حالی بود که اثری از خودروی پژوی آنها نبود و مأموران حدس زدند که دو برادر جوان قربانی سرقتی مرگبار شده‌اند و قاتلان به قصد دزدیدن ماشین آنها دست به این جنایت زده‌اند.با حضور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شیروان چرداول در محل حادثه، بررسی‌های تخصصی برای کشف راز جنایت ادامه یافت.

وی هنگام بازرسی بدنی قربانیان ریموت دزدگیر خودروی آنها را که در جیب یکی از مقتولان بود پیدا کرد. سپس از مأموران خواست به شهر و روستاهای اطراف بروند و مدام دکمه ریموت را فشار دهند چرا که احتمال داشت عاملان جنایت در یکی از مناطق مسکونی در همان حوالی مخفی شده باشند و در این صورت با توجه به اینکه ریموت تا مسافت زیادی کار می‌کرد، می‌شد خودروی قربانیان را پیدا کرد.

نقشه زیرکانه

کارآگاهان تحقیقات را آغاز کردند. آنها ریموت به‌دست به جست و جو در شهر و روستاهای اطراف پرداختند. این جست و جو‌ها بعد از چند ساعت نتیجه داد و سرانجام خودروی پژوی قربانیان در شهری نزدیک محل پیدا شدن اجساد پیدا شد. داخل خودرو آثار خون به چشم می‌خورد. از طرفی مأموران حدس می‌زدند که محل پارک خودرو نزدیک محل زندگی عاملان جنایت باشد بنابراین پرس و جو از ساکنان این محله شروع شد و سرانجام مأموران متوجه شدند که یکی از همسایه‌ها به نام مجتبی همراه دو نفر دیگر با این خودرو دیده شده‌اند.

مجتبی که محل زندگی‌اش درست روبه‌روی محلی بود که خودروی قربانیان پارک شده بود، دستگیر شد و وقتی دید دستش رو شده و مأموران پی به حقیقت برده‌اند در بازجویی‌ها گفت: شب گذشته یکی از دوستانم به نام مهدی با من تماس گرفت و گفت کار مهمی با من دارد. چند لحظه بعد زنگ در خانه به صدا درآمد. دوستم به همراه یک‌نفر دیگر سوار ماشین پژویی بودند که شما مقابل خانه‌ام کشف کردید. مهدی به من گفت که ماشین را شب گذشته سرقت کرده‌اند و از من خواست که آن را مدتی در محلی مخفی کنم تا کسی از ماجرای سرقت باخبر نشود. من خبر نداشتم که آنها دو برادر را در این ماشین به قتل رسانده‌اند و قبول کردم و قرار شد که ماشین مقابل خانه مان باشد و روز بعد آن را به محل دیگری منتقل کرده و مخفی کنم اما قبل از اینکه هر اقدامی انجام دهم دستگیر شدم.

فرار قاتلان

با اظهارات مرد جوان، هویت دو عامل اصلی جنایت به نام‌های صابر و مهدی شناسایی شد و مأموران راهی مخفیگاه‌های آنها شدند اما هر دوی آنها که در جریان لو رفتن ماجرا و حضور پلیس در مقابل خانه دوستشان قرار گرفته بودند، بدون برجا گذاشتن ردی از خود پا به فرار گذاشته بودند. با این حال تصاویر آنها در اختیار تمامی واحدهای گشت و ایست‌های بازرسی قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری قاتلان فراری آغاز شد اما ردی از آنها به‌دست نیامد.

اسفندماه سال گذشته قاضی بهادری، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شیروان چرداول با صدور مجوز انتشار عکس بدون پوشش متهمان فراری در روزنامه همشهری از کسانی که از مخفیگاه این دو قاتل تحت تعقیب خبر دارند خواست برای دستگیری آنها به پلیس کمک کنند تا اینکه در تعطیلات نوروز این دو متهم تحت تعقیب در جریان دو عملیات جداگانه در تهران و شهریار به دام افتادند.

سرقت مسلحانه

چند روز به پایان سال91 باقی مانده بود که مأموران پلیس غرب استان تهران در جریان سرقت خونینی در یکی از خیابان‌های شهریار قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که دزدان دو مرد جوان بوده که به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پژو 405 شده اما در بین راه با تهدید اسلحه قصد سرقت ماشین را داشته‌اند. راننده خودرو نیز در برابر آنها مقاومت کرده و در نهایت دزدان با شلیک یک گلوله به پای او، دست به سرقت خودرواش زده بودند. با این اطلاعات مشخصات خودروی مسروقه به تمامی تیم‌های گشت پلیس مخابره و دستور توقیف و دستگیری سرنشینان آن صادر شد.

چند روز بعد یکی از تیم‌های گشتی این خودرو را که پلاک آن مخدوش شده بود شناسایی کرد و به راننده دستور ایست داد. بعد از توقف خودرو، مأموران قصد دستگیری سرنشینان آن را داشتند اما یکی از آنها با چاقو به مأموران حمله و یکی از آنها را مجروح کرد. دو مرد جوان بعد از خروج از ماشین پا به فرار گذاشتند اما مأموران توانستند با شلیک گلوله یکی از آنها را دستگیر کنند. با انتقال این مرد به اداره آگاهی مشخص شد که وی صابر نام دارد و یکی از قاتلان فراری است که به اتهام قتل دو برادر در استان ایلام تحت تعقیب پلیس قرار داشت. به گفته سرهنگ خدادادی، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران مرد جوان در جریان بازجویی‌ها به جنایت اعتراف کرد اما مدعی شد که از مخفیگاه همدستش خبر ندارد.

دستگیری دومین متهم

چند روز از دستگیری صابر گذشته بود که مأموران پلیس شهرستان ایلام در اطراف این شهر به سرنشینان یک خودروی سواری که با سرعت زیادی در حرکت بود مشکوک شدند. آنها به راننده دستور ایست دادند اما وی با سرعت زیاد پا به فرار گذاشت. مأموران به تعقیب خودروی مورد نظر پرداختند و سرانجام توانستند آن را متوقف کنند.

با کشف یک سلاح کلاشینکف در این خودرو، سرنشینان آن دستگیر و به اداره پلیس منتقل شدند. زمانی که مأموران در حال بازجویی از آنها بودند، متوجه شدند که یکی از آنها با قاتلان دو برادری که اجسادشان در شیروان چرداول پیدا شده بود ارتباط دارد. وقتی مشخص شد که وی از مخفیگاه مهدی (یکی از قاتلان فراری) خبر دارد، تحقیقات از وی ادامه یافت و با اطلاعاتی که مأموران به‌دست آوردند توانستند محل اختفای دومین قاتل فراری را در تهران شناسایی کنند.

به گفته قاضی بهادری، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شیروان چرداول، تیمی از مأموران با دریافت نیابت قضایی راهی پایتخت شدند و با همکاری پلیس تهران موفق شدند مهدی را در یک قرار ملاقات صوری دستگیر کنند. براساس این گزارش، هر دو متهم این پرونده در حال حاضر در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 207611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز