همشهری آنلاین: مرکز لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و یک دهم ریشتر امروز (شنبه) استان پاپوا در شرق اندونزی را لرزاند.

زلزله

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مرکز اعلام کرد: زمین لرزه ساعت سیزده و چهل و دو دقیقه بعداز ظهر به وقت محلی، در عمق هفتاد و پنج کیلومتری زمین و در دویست و هفتاد و دو کیلومتری جنوب غرب جایاپورا مرکز پاپوا روی داد.

گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه و هشدار سونامی منتشر نشده است.

این درحالی است که مراکز لرزه نگاری محلی در اندونزی بزرگی این زمین لرزه را هفت و دو دهم ریشتر اعلام کرده اند.

شاهدان اعلام کردند: مردم وحشت‌زده به خیابانها آمده اند.

زلزله 5 و 8 دهم ریشتری در منطقه مرزی چین و روسیه

زلزله‌ای به بزرگی پنج و هشت دهم ریشتر بامداد روز شنبه منطقه مرزی بین چین و روسیه را به لرزه درآورد.

خبرگزاری شین هوا از پکن گزارش داد، مرکز لرزه نگاری چین کانون این زمین لرزه را در پانصد و هفتاد کیلومتری عمق زمین و در فاصله 9 کیلومتری نزدیکترین نقطه مرزی چین با روسیه و شصت کیلومتری شهر هویچون در منطقه جیلین واقع در شمال شرقی چین شناسایی کرده است.

یادآور می شود، ‌زلزله ای به بزرگی شش و پنج دهم ریشتر نیز همین منطقه را جمعه شب به لرزه در آورد اما گزارشی از خسارتها و تلفات احتمالی این زلزله ارائه نشد.

زلزله 6 و4 دهم ریشتری در پاکستان

زلزله‌ای به بزرگی 6 و 4 دهم ریشتر بامداد امروز(شنبه) بخش‌های شمالی پاکستان را به لرزه درآورد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی واس از اسلام آباد، موسسه لرزه نگاری پاکستان کانون این زمین لرزه را در عمق هفتاد و پنج کیلومتری زیر زمین در رشته کوه های هندوکش و بین مرزهای پاکستان، افغانستان و تاجیکستان اعلام کرده است.

دو روز پیش نیز زلزله‌ای به بزرگی پنج و نه ریشتر این منطقه را به لرزه درآورد. هنوز از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

کد خبر 207560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز