یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکترعلی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر روز یکشنبه 29 آوریل (9 اردیبهشت) به منظور مذاکره با مقامات عراقی، وارد بغداد می‌شود.

یک مقام آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، هدف از این سفر را گفت و گو با مقامات بلند پایه عراق اعلام کرد. در همین خصوص، "برهم صالح" معاون نخست وزیر عراق که قرار بود به منظور تبادل نظر با مقام‌های کشورمان به تهران سفر کند، سفر خود را لغو کرده است.

 دفتر برهم صالح با اعلام این خبر، علت لغو سفر وی به تهران را، حضور لاریجانی و هیات همراه وی در بغداد و انجام مذاکرات لازم در این سفر اعلام کرده است.

از سویی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران با اشاره به سفرروز " یکشنبه " دبیر شورای عالی امنیت ملی به بغداد گفت : این سفر در چارچوب روابط دوجانبه و بررسی مسایل مختلف عراق انجام می شود.

سید محمد علی حسینی در گفتگو با خبرنگاران افزود : احتمالا در این سفر درباره اجلاس شرم الشیخ نیز گفتگو خواهد شد. وی تاکید کرد: نظر جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اجلاس شرم الشیخ روز یکشنبه 9 اردیبهشت و یا روز دوشنبه اعلام می شود.

کد خبر 20722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز