سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها نفر در پاریس علیه کمبود مسکن تظاهرات کردند. کمبود مسکن در فرانسه به حدی است که صدها نفر را در پاریس پایخت این کشور به خیابان‌ها کشانده است تا اعتراض خود را به این وضع نشان دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی،  برآوردها نشان می‌دهد حدود یکصد هزار خانواده در فرانسه به مسکن نیاز دارند و این رقم همچنان در حال افزایش است.

یک تظاهرکننده گفت ما تحقیقاتی انجام داده‌ایم و متوجه شده‌ایم که این مشکل بسیار جدی است. در میان کسانی که بی‌خانمان هستند و مسکن مناسب ندارند، بیکاری و بیماری بسیار رایج است. آنها به حمایت‌های اجتماعی نیاز دارند. کمبود مسکن به کاهش اعتماد مردم به دولت شده است.

کسری بودجه و بدهی‌های دولت سبب شده است تا تدابیر ریاضت اقتصادی به اجرا درآید که همین سبب محدودیت در بودجه وزارتخانه‌ها از جمله وزارت مسکن شده است که یکی از علل کمبود مسکن است.

پاتریک لوپز از فعالان طرفدار حق مسکن گفت دستمزدها همچنان ثابت است و قدرت خرید مردم هر روز کمتر می شود و بهای مسکن سر به فلک گذاشته است. بیشتر درآمد مردم صرف اجاره مسکن می‌شود. حتی افرادی هستند که شغل ثابت دولتی دارند اما به علت گرانی و کمبود درآمد در داخل خودروهای خود می‌خوابند و خانه ندارند.

کد خبر 207078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز