همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام اینکه موج آخر بازگشت مسافران نوروزی از چهارشنبه 14 فروردین ماه آغاز می‌شود، گفت: با وجود اینکه تردد جاده‌ای 10 درصد افزایش یافته است، در 14 روز اول اجرای طرح نوروزی تلفات رانندگی 7 درصد کاهش یافته است.

به گزارش مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه تهران - قم با اعلام اینکه 20 هزار تیم پلیس راه با 40 هزار نیرو تا پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت تمامی مسافران در جاده‌ها مستقر هستند، گفت: خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز سه علت اصلی وقوع حوادث است.

وی افزود: بسیاری از رانندگان که بیش از هزار کیلومتر را از استان‌های جنوبی طی کرده‌اند متأسفانه به علت عدم استراحت کافی دچار خستگی و خواب‌آلودگی می‌شوند. تنها در آزادراه تهران - قم سه تصادف منجر به فوت داشتیم که 70 درصد آنها ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به استقرار گشت ویژه پلیس راه در جاده‌های کشور گفت: پلیس بدون اغماض با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها برخورد می‌کند. همچنین گشت‌های ویژه پلیس راه و تیم‌های تست سلامت در جاده‌های کشور برای برخورد با تخلفات و انجام تست‌های سلامت از رانندگان در جاده‌ها مستقر هستند.

مومنی همچنین درباره اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در تهران گفت: به خاطر اینکه مردم راحت‌تر از سفر بازگردند طرح زوج و فرد و ترافیک از شنبه 17 فروردین ماه در پایتخت اجرا می‌شود.

کد خبر 207057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز