سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارخانه‌های آمریکا در ماه مارس با کاهش بازده مواجه بودند. به نوشته نسخه اینترنتی روزنامه فایننشال تایمز کندی غیرمنتظره رشد تولید در آمریکا ضربه‌ای دیگر به بازارهای مالی وارد ساخت.

شاخص موسسه مدیریت عرضه برای فعالیت‌های کارخانه‌های ملی از پنجاه و چهار و دو دهم در ماه فوریه به پنجاه و یک و سه دهم در ماه مارس سقوط کرد. این درحالی است که پیش بینی شده بود سطح این شاخص پنجاه و چهار باقی بماند.

موسسه مدیریت عرضه (آی اس ام) از بیش از سیصد شرکت تولید کننده درباره نرخ اشتغال،‌ تولید،‌ سفارشات جدید، تحویل کالا و صورت موجودی شان سوال کرد. شاخص بالای پنجاه حاکی از توسعه در بخش کارخانه است.

طبق گزارش آی اس ام، شاخص سفارشات جدید از پنجاه و هفت و هشت دهم در ماه فوریه به پنجاه و یک و چهاردهم و شاخص تولید از پنجاه و هفت و شش دهم به پنجاه و دو و دو دهم سقوط کرد. شاخص فهرست موجودی از پنجاه و یک و نیم به چهل و نه و نیم در ماه مارس و شاخص تحویل کالا از شصت و یک و نیم به پنجاه و چهار و نیم تنزل کرد.

با این حال بازار مسکن به علت افزایش صرف هزینه های ساختمانی در ماه فوریه تقویت شده و شاهد بالاترین سطح ساخت و ساز در بیش از چهار سال بوده است.

میلان مولرین استراتژیست موسسه تی دی سکیوریتیز با اشاره به گزارش آی اس ام گفت،‌ با ادامه کندی روند رشد کلی داخلی و جهانی دوام دستاوردهایی مانند بهبود اشتغال و افزایش صادرات جدید جای تردید دارد.

کد خبر 207046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز