همشهری آنلاین: ایران با داشتن 123 داور بین‌المللی کشتی، در این رشته ورزشی رتبه نخست جهان را دارد.

کشتی

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی افزود: جمهوری اسلامی ایران با بهره مندی از این تعداد داور بین‌المللی و هزارو900 داور ملی کشتی از لحاظ کیفی و کمی در جهان یکه تاز است و در واقع از نظر کمی با کل داوران فیلا برابری می‌کند.

بهمن طالبی با اشاره به فعالیت 2 هزار داور جوان در ایران تاکید کرد: داوران سطوح بین المللی ایران همواره با قضاوت های خوب و بی نقص خود مورد تایید کمیته داوران کنفدارسیون آسیا قرار گرفته اند.

وی گفت: در رقابت های جام های جهانی کشتی فرنگی و آزاد تهران 10 داور ایرانی به همراه 15 داور خارجی قضاوت کردند و قوانین جدید فدراسیون بین المللی کشتی فیلا به خوبی و با دقت هر چه تمام اجرا شد.

این پیشکسوت ارومیه ای کشتی کشورافزود: در این رقابت ها، داوران بیشتر از از بروز حرکات نادرستی همچون هل دادن ها و ضربات وارده بر سر و صورت جلوگیری کردند که این رویکرد موجب ارتقاء سطح فنی جام جهانی تهران شده بود.

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی با تاکید برضرورت تغییر برخی قوانین ومقررات کشتی افزود: حرکاتی مانند هل دادن، ضربه زدن، تلف کردن وقت از مواردی است که موجب کاهش جذابیت کشتی در اجرای فنون شده و سطح کیفی این رشته را پایین می آورد که حذف این موارد موجب بازگشت این رشته به روزهای اوج گذشته می شود.

طالبی گفت: قرعه کشی و انتخاب گوی قرمز و آبی از موارددیگری است که باید از قوانین مسابقات حذف شود چرا که تکلیف نفر برتر در یک مبارزه کشتی باید بر روی تشک مسابقه و به دور از هرگونه شانس و اقبال مشخص شود.

کد خبر 206911
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز