همشهری آنلاین: چاپ نود و دوم کتاب مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی وارد بازار نشر شد و ناشر اثر اعلام کرده است،6 چاپ در شمارگان 5 هزار نسخه را در نمایشگاه عرضه خواهد کرد تا در طول یک سال اخیر کتاب به چاپ صدم و شمارگان 500 هزار نسخه نزدیک شود.

مفاتیح الحیات

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا مصطفی امرایی، مدیر انتشارات بین‌المللی اسراء از عرضه شش چاپ دیگر از کتاب «مفاتیح‌‌الحیات» آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در هفته‌های آینده و توزیع گسترده آن در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

مدیر انتشارات اسراء  با اشاره به انتشار چاپ‌های متعدد از کتاب «مفاتیح‌الحیات» گفت: تاکنون 92 چاپ از این کتاب منتشر شده است و تا برپایی نمایشگاه کتاب تهران، شش چاپ دیگر نیز آماده‌سازی و منتشر می‌شود. وی با اشاره به توزیع گسترده این کتاب در نمایشگاه کتاب تهران گفت: با وجود افزایش چشمگیر بهای کاغذ تحریر در ماه‌های اخیر، چاپ‌های جدید این کتاب ارزشمند و پرمخاطب بدون تغییر قیمت منتشر می‌شوند.

امرایی با بیان این‌که شش چاپ جدید این اثر تا زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران(اردیبهشت 92) چاپ و روانه بازار نشر می‌شود، اظهار کرد: انتشارات اسراء این اثر را در هر نوبت چاپ با شمارگان پنج هزار نسخه منتشر می‌کند و قیمت آن نیز بدون تغییر یعنی 145 هزار ریال خواهد بود.

اخیراً مشاهده شده است که «مفاتیح‌الحیات» اثر ارزشمند آیت‌الله جوادی آملی در برخی از فروشگاه‌های کتاب با قیمتی بیش از بهای پشت جلد به فروش می‌رسد که یکی از دلایل این مساله، استقبال چشمگیر مخاطبان از این کتاب است و به نظر می‌رسد توزیع گسترده آن می‌تواند تا حدودی زیادی این مشکل را رفع کند.

 آیت‌الله جوادی‌آملی مطالب این اثر را در پنج بخش دسته‌بندی کرده‌اند؛ «تعاملات انسان با خود» با زیرمجموعه‌های تکبر، تدبر، یادگیری و دانش‌اندوزی، «یادگیری و دانش‌اندوزی» با رویکرد‌های اهمیت دانش‌اندوزی، یادگیری علوم موردنیاز، آداب تعلیم و تعلم و برخی از علوم موردنیاز، «کار و تلاش» با تبیین اهمیت کار و تلاش، کارگری انبیا و امامان، سحرخیزی و کار و مدیریت در کار، «حفظ تن و حرمت اضرار به نفس» در اهمیت حفظ جان و سلامت، عوامل سلامت، پرهیز از آسیب رساندن به بدن، پیشگیری از بیماری‌ها، برخی از شیوه‌های درمان و پرهیز از درمان با حرام، موضوعات بخش اول این کتاب هستند. بخش دوم کتاب «مفاتیح الحیات» به «تعامل انسان با همنوعان»، بخش سوم به «تعامل مردم و نظام اسلامی»، بخش چهارم به «تعامل انسان با حیوان» و بخش پایانی به «تعامل انسان با خلقت زیست محیطی» اختصاص دارد و در بخش پایانی، نکاتی درباره آب و هوا و خاک حاصل‌خیز، درختکاری و جنگل‌ها، فضای سبز و مراتع و باد و باران نیز بیان شده است.

به گزارش همشهری آنلاین قرار است تفسیر نهج البلاغه آیت الله جوادی آملی نیز همزمان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شود.

more  تفسیر آیت‌الله جوادی آملی از نهج البلاغه رونمایی می شود

کد خبر 206150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز