همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از توافق مجلس، دولت و شورای نگهبان برای درنظر گرفتن 105 میلیارد تومان بودجه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در بودجه سه دوازدهم 92 خبر داد.

جعفر قادری گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه ظهر امروز که برای بررسی ایراد شورای نگهبان در مصوبه سه دوازدهم بودجه 92 مجلس تشکیل شد، با توافق وزارت کشور، شورای نگهبان ، بودجه انتخابات سال 92 را مشخص کرد تا با این اصلاح ایراد شورای نگهبان برطرف شود.

وی گفت: براساس این توافق، مقرر شد 15 میلیارد تومان برای نظارت مجلس شورای اسلامی در انتخابات شوراهای شهر و روستا، 35 میلیارد تومان برای شورای نگهبان در مرحله بررسی صلاحیت ها و 55 میلیارد تومان هم برای وزارت کشور در مرحله اجرای انتخابات در بودجه سه دوازدهم 92 لحاظ شود.

به گفته قادری این پیشنهاد از سوی نمایندگان حاضر در جلسه مطرح و به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه رسید که فردا در جلسه علنی مجلس به بحث گذاشته می شود.

قادری خبر داد : مبلغ که جمعا 105 میلیارد تومان است در سقف همان رقم 41 هزار میلیارد تومانی خواهد بود که برای سه ماهه اول سال 92 بر مبنای بودجه 91 در نظر گرفته شده و افزایش سقف آن ممکن نیست.

وی گفت: در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد که در کمیسیون برنامه وبودجه به تصویب رسید، دولت باید این مبالغ را در اختیار مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور قرار دهد.

شورای نگهبان هفته گذشته بودجه سه دوازدهم مصوب مجلس را به دلیل عدم درج بودجه برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به مجلس بازگردانده بود.

کد خبر 205525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز