یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین پشه‌ای که ممکن است کسی در زندگی خود دیده باشد،‌حشره‌ای که درد نیشش با زخم چاقو برابری می‌کند، قرار است به زودی ایالت فلوریدا را مورد هجوم خود قرار دهد.

پشه

بر اساس گزارش لایو ساینس، ایالت فلوریدا که به ایالت آفتاب مشهور است و درحال حاضر به شهر گودال‌های بزرگ، پیتون‌های مهاجم، کوسه‌های انسان‌خوار،‌توفان‌های گرمسیری و دیگر فجایع طبیعی مشهور شده، به زودی شاهد هجوم پشه‌های غول‌پیکر سوروفورا چیلیاتا،‌نوعی پشه غول‌پیکر با نیش‌هایی دردناک خواهد بود.

این پشه‌ها پس از باران های شدید یا سیل تخم‌گذاری می‌کنند و این ایالت تابستان گذشته شاهد رشد شدید جمعیت این حشره بوده‌است. از این رو تخم‌گذاری‌های این حجم از پشه‌ها در تابستان گذشته می‌تواند منجر به افزایش باورنکردنی این حشرات در تابستان پیش رو در فلوریدا باشد.

این پشه‌ها نسبت به دیگر حشرات ترسناک‌ترند، تخم آنها برای سال‌ها به حالت خواب باقی‌ می‌ماند و با بارش باران یا سیلاب حشرات سر از تخم بیرون می‌آورند. این حشرات به اندازه‌ای خشن هستند که حتی در دوران لاروی نیز از بچه قورباغه‌ها و دیگر جانداران کوچک تغذیه می‌کنند.

در سن بلوغ نیز این پشه‌ها که در فلوریدا به گالینیپر نیز شهرت دارند، برخلاف دیگر پشه‌ها که تنها پس از تاریکی به دنبال غذا می‌روند،‌شبانه‌روز در جستجوی غذا هستند. بدن این حشرات به اندازه‌ای قوی‌است که می‌تواند از روی لباس نیز بدن انسان را نیش بزند. ابعاد پشه‌های غول‌پیکر فلوریدا 20 برابر بزرگتر از پشه‌های معمولی است که در این ایالت دیده می‌شود، این پشه انسان‌ها را دنبال کرده و می‌گزند و گزش آن نیز بسیار دردناک است،‌به شکلی که برخی درد آن را با درد ناشی از زخم چاقو یکسان می‌دانند.

کد خبر 204718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز