گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: نمایشگاه‌های فروش بهاره در حالی دیروز به‌کار خود پایان داد که عرضه کالاهای بی‌کیفیت با قیمت‌های بالا در این نمایشگاه‌ها تأثیری در مقابله با گرانی کالاها نداشت.

گوشت

به گزارش خبرنگار ما، افزایش عرضه مستقیم کالا در چارچوب نمایشگاه‌های فروش بهاره و اجرای طرح‌های فروش فوق‌العاده شیوه‌ای است که امسال نیز رویکرد اصلی مسئولان برای تنظیم بازار شب عید بوده است؛ با وجود این، توزیع کالاهای بی‌کیفیت و با قیمت‌های بالا در این نمایشگاه‌ها قادر به جلوگیری از گرانی پوشاک و اقلام خوراکی در خرده‌فروشی‌های سطح شهر نبوده است.

گرچه گرانی بی‌سابقه کالاهای شب عید موجب استقبال بیشتر مردم از این نمایشگاه‌ها نسبت به سال‌های گذشته شد و عرضه مستقیم برخی کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، مرغ و برنج به نرخ مصوب در ثبات بازار شب عید مؤثر بود اما وعده‌های مسئولان برای عرضه کالاهایی مانند کیف و کفش و پوشاک، آجیل و خشکبار و سایر مایحتاج مردم با قیمت و کیفیت مناسب محقق نشد و عرضه بسیاری از این کالاها با کیفیت پایین و قیمت‌های معادل یا بیش از نرخ بازار زمینه نارضایتی مردم و گلایه برخی مسئولان رافراهم کرد.

بررسی قیمت مواد پروتئینی در خرده‌فروشی‌های سطح شهر بیانگر آن است که گرچه عرضه گسترده مرغ منجمد چهار هزارو 800تومانی و گوشت گرم گوسفندی 25هزار تومانی در مراکز عرضه مستقیم افزایش یافته اما قادر به شکستن قیمت‌ها نبوده است به‌نحوی که هنوز هم گوشت قرمز گوسفندی لاشه به نرخ حدود 30هزار تومان و مرغ گرم به قیمت حدود شش هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد. همچنین گرانی انواع پوشاک، کیف و کفش در مراکز عرضه مستقیم و فروشگاه‌های سطح شهر ادامه دارد. با وجود این، روز گذشته رئیس اتحادیه کشوری پوشاک ضمن پذیرش بالابودن قیمت این کالاها در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم، گرانی پوشاک را متاثر ازشرایط اقتصادی شش ماه گذشته به‌ویژه نوسانات بازار ارز قلمداد کرده است.

کد خبر 204674
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز