همشهری آنلاین: شورای سراسری علمای افغانستان، فرمان رئیس شورای علمای پاکستان که حملات انتحاری در افغانستان را مجاز دانست، غیرشرعی اعلام کرد و گفت: وی مجری فرمان دستگاههای اطلاعاتی است.

شورای سراسری علمای افغانستان

به گزارش ایرنا، شورای سراسری علمای افغانستان روز یکشنبه با صدور بیانیه ای ضمن نکوهش فرمان رییس شورای علمای پاکستان تاکید کرد که این گونه اظهارات فتنه را بیشتر خواهد کرد و عامل کشتار مردم بیگناه خواهد شد.

در این بیانیه با تاکید به این که این گونه اعمال خلاف آیات قران کریم و احادیث پیامبر گرامی اسلام است، آمده: رئیس شورای علمای پاکستان درحالی که حمله انتحاری را در پاکستان حرام می خواند این اقدام را در افغانستان جایز می داند.

حافظ عبدالقیوم عضو شورای علمای افغانستان به رسانه های افغانستان گفت که در اسلام هیچ مجوز شرعی برای عملیات انتحاری وجود ندارد و خودکشی در اسلام جایز نیست و به صراحت در قران کریم گفته شده که خودکشی نکنید.

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله مفتی عربستان سعودی نیز در مراسم عید قربان امسال، حملات انتحاری را حرام دانست و اعلام کرد که عاملان این گونه اقدامات، مستحق عذاب سخت خواهند بود و تا ابد در آتش جهنم خواهند سوخت و توبه آنها نیز قبول نخواهد شد.

مقام افغان: فرمان رییس شورای علمای پاکستان غیرمسوولانه و سیاسی است

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز گفت: اظهارات مولانا طاهر اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان مبنی بر مجاز بودن حملات انتحاری در افغانستان غیر مسوولانه و ‌سیاسی است.

به گزارش ایرنا، جانان موسی زی روز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل با نکوهش اظهارات این مقام پاکستانی افزود: این فرمان که با دلیل و توجیه در اشغال بودن افغانستان صادر شده است ، مضحک و خنده دار است.

وی تصریح کرد: افغانستان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت ملی است که تمام قوانین آن براساس اصول دین مبین اسلام تدوین شده و از طرفی حملات انتحاری ازسوی علمای افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی، غیرشرعی اعلام شده است.

مولانا طاهر اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان اخیرا حملات انتحاری در افغانستان، کشمیر و فلسطین را حلال دانسته و اعلام کرده بود در این کشورها که در اشغال قرار دارند حملات انتحاری مجاز است.

برخی از علما و تحلیل گران مسائل سیاسی افغانستان، سخنان مولانا طاهر اشرفی را در راستای اجرای دستورات دستگاه های اطلاعاتی پاکستان، ارزیابی کرده اند.

کد خبر 203872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز