همشهری آنلاین: عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به تشریح دلایل رئیس این ستاد برای عدم تشکیل جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخت.

به گزارش فارس، عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفت‌وگویش با محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در حاشیه حضور هفته گذشته رئیس جمهور در مجلس گفت: در این دیدار به معاون اول رئیس جمهور گلایه کردم که چرا جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار نمی‌شود، وی هم گلایه‌هایی داشت.  رحیمی گفت که بعضی قوا یا مسئولان که باید نمایندگانی برای عضویت در ستاد معرفی کنند یا از این کار امتناع کرده‌اند و یا افرادی را می‌فرستند که اطلاعاتی درباره مبارزه با مفاسد ندارند و این موضوع جلسات را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: مطرح شد که افرادی باید به ستاد بیایند که بر قوانین و مقررات اقتصادی، بانکی و حقوقی احاطه داشته تا قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند، چون تصمیمات ستاد را باید وزرا، مسئولان اجرایی، رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها اجرا کنند یا به صورت طرح در مجلس مطرح شود لذا باید این تصمیمات پخته، قانونی و قابل استناد باشد. اگر افرادی عضویت داشته باشند که اطلاعات کافی ندارند مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌شود.

یوسفیان ملا تاکید کرد: معاون اول رئیس جمهور گفت که در این زمینه دو نامه به مقام معظم رهبری نوشته‌ و مشکلات این ستاد را تشریح کرده است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:‌ نزدیک به چهار ماه است که جلسات این ستاد تشکیل نشده و رحیمی نیز تأخیر در تشکیل این جلسات را به همین دلیل برشمردند.

وی یادآور شد: بنده شدیداً به عدم تشکیل جلسات اعتراض داشتم چراکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی امر صریح رهبر معظم انقلاب است که اول سران سه قوه تشکیل جلسه می‌دادند که بعدا آرام آرام ستادی از نمایندگان سه قوه کار را بر عهده گرفت که به این شکل هم چند سالی کار کرد و کم یا زیاد مصوباتی داشته اما الآن چند ماهی است که تعطیل است.

این نماینده مجلس گفت:‌ معاون اول رئیس جمهور گفت من مقصر نیستم. گفتم دبیرخانه در محل معاونت شماست و شما باید دعوتنامه بفرستید و جلسه تشکیل دهید و اگر گمان می‌کنید مشکلی هست دبیرخانه را به قوه دیگری منتقل کنیم. معاون اول رئیس جمهور گفت دو مشکل اساسی داریم؛ اول اینکه برخی حضور پیدا نمی‌کنند برخی هم دانش کافی ندارند.

کد خبر 203850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز