جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عضو هیات علمی پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهی، ورود افراد به زندگی دوم در فضای مجازی را در سبک زندگی آنان تاثیرگذار دانست.

زندگی دوم

به گزارش ایسنا، محمد درزی گفت: زندگی دوم در فضای مجازی تاثیرات مثبت و منفی بر سبک زندگی کاربران به ویژه نسل جوان که تعامل بیشتری با دنیای مجازی دارند می‌گذارد.

وی افزود: باید تفکیکی بین فضای سایبر و سایت‌های ارائه دهنده سرویس زندگی دوم قائل شویم. وب سایت‌های ارائه دهنده زندگی دوم به تدریج با ارائه ارزش‌ها و هنجارهای خود، بر ارزش‌های حاکم بر دنیای حقیقی و به طور کلی فرهنگ جامعه تاثیر می‌گذارند.

او در ادامه به تفاوت ارزش‌ها در زندگی دوم و زندگی حقیقی اشاره کرد و تشریح کرد:‌ به عنوان نمونه در برخی ارائه‌دهندگان زندگی دوم فضاهایی با عنوان مرکز خرید وجود دارد که در صورت ازدحام فرد می‌تواند آواتارهای مزاحم را به قتل برساند که علاوه بر گسترش خشونت، کاملا با تلاش برای ایجاد فضای برادری، همدلی و ایثار در دنیای واقعی مغایر است.

وی اظهار کرد: سایت‌های ارائه‌دهنده زندگی دوم عمدتا شناخته شده نیستند و فرصت‌ها و تهدیدات آن نیز مبهم است و تنها راه مدیریت مدبرانه آن آشنایی کاربران با ابعاد زندگی دوم است.

وی نسل جوان را در مقابل این پدیده آسیب‌پذیرتر از سایر اقشار جامعه دانست و تاکید کرد: شناخت نسل جوان از این پدیده به دلیل این که در مرحله پذیرش نقش است و در معرض این فضا قرار دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین برای مصون ماندن از این پدیده بهترین راه حل اتخاذ رویکرد فعال قبل از فراگیری و شیوع آن است که این با شناسایی و ارائه اطلاعات در این زمینه میسر می‌شود.

کد خبر 203593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز