مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: نخستین تفاهمنامه اجرایی ایران و مصر پس از 34سال، روز گذشته با حضور وزیر گردشگری مصر و هیأتی از نمایندگان خطوط هوایی این کشور در تهران به امضا رسید.

ایران و مصر

هشام زعزوع وزیر گردشگری مصر و محمد شریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دیروز در حضور خبرنگاران صورتجلسه تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن از این پس گردشگران دو کشور می‌توانند از جاذبه‌های کشور متقابل در تمدن‌های ایران و مصر بازدید کنند.

زعزوع پس از امضای این تفاهمنامه با اشاره به اینکه نخستین فرد در تاریخ مصر است که پس از چند دهه سند اجرایی میان ایران و کشورش را امضا می‌کند، گفت: مناطق گردشگری منحصر به فردی در مصر وجود دارد و تولیدات گردشگری پاسخگوی تمایلات طیف‌های مختلف گردشگران از اقصی نقاط جهان است.

وی با اشاره به پنج هزار سال سابقه تمدنی مصر گفت: از ایرانی‌ها دعوت می‌کنیم پس از 34سال برای بازدید از آثار تاریخی مصر، به کشورما سفر کنند. وزیر گردشگری مصر با بیان شکوه و جاذبه‌های تمدن کهن ایران اعلام کرد: ایران و مصر با برخورداری از جاذبه‌های مختلف می‌توانند میزبان گردشگران یکدیگر باشند.

ملک‌زاده نیز پس از امضای تفاهمنامه اعلام کرد: گردشگری میان دو کشور 34سال برقرار نبود و روز گذشته (9اسفند 91) نخستین جرقه ملی و بین‌المللی توسعه گردشگری میان ایران و مصر با سفر مسئولان مصری و بخش خصوصی این کشور زده شد. وی افزود: تفاهمنامه گردشگری دو کشور شامل برگزاری تورها و گشایش آژانس‌های گردشگری و برگزاری تورهای آموزشی می‌شود و از روز گذشته تعاملات ایران و مصر برقرار و اجرایی شد.

کد خبر 203438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز