همشهری آنلاین: احمد نادعلیان دبیر جشنواره هنرهای محیطی در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: هنر محیطی هنر امروز نیست بلکه هنر آینده است.

هنر و طبیعت

به گزارش فارس، جشنواره هنرهای محیطی با حضور شوشتری رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان در پارک لاله آغاز به کار کرد.

احمد نادعلیان دبیر این جشنواره در مراسم افتتاح این جشنواره ضمن نمایش تصاویری از اجرای آثار هنری این جشنواره در سخنانی گفت: ما یقین داریم که هنر محیطی با اهداف و جذابیت‌هاییش هنر امروز نیست بلکه هنر آینده است و این جسارتی است که هنرمندان محیطی به خرج می‌دهند تا فرایند خلق آثارشان را از نزدیک در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

وی با اشاره به آثاری که در این جشنواره اجرا می‌شود، گفت: برخی از این آثار با آویزهای سنتی عشایر و زنگوله ساخته شده است که با وزش باد صدای زنگوله از آن به گوش می‌رسد،‌ برخی از آثار فرم‌گرا و تخیلی هستند و برخی دیگر نیز به ساختار مجسمه نزدیکند.

او با اشاره به یکی دیگر از آثار این جشنواره که ماده‌ای رنگی روی درخت‌های پارک استفاده شده است گفت: این اثر با خاک سرخ جزیره هرمز ساخته شده است که این خاک تأثیر بدی روی درخت ندارد و آلاینده شیمیایی در آن وجود ندارد.

در ادامه این مراسم سیدمحمدجواد شوشتری رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره این جشنواره گفت: این جشنواره در واقع پیش شماره‌ای برای جشنواره‌های بعدی هنر محیطی خواهد بود.

وی همچنین گفت: نگاه ما به هنر محیطی از دیگر کشورهای دنیا خیلی فاصله دارد و هنوز در این هنر بسیار عقب هستیم.

شوشتری اضافه کرد: کار هنرمندان محیطی ایران در سطح دیگر هنرمندان دنیاست اما کشاندن این جشنواره به سطح شهر و در میان مردم تاکنون سابقه نداشته است.

شوشتری از برگزاری جشنواره دیگری با موضوع هنر محیطی در تابستان امسال و به مناسبت ایام شعبانیه خبر داد و گفت: سال آینده به مناسبت ایام شعبانیه جشنواره هنر محیطی را با حضور هنرمندان خارجی برگزار خواهیم کرد.

او همچنین به برگزاری بخشی از جشنواره هنر محیطی در مترو تهران اشاره کرد و گفت: تا چند روز دیگر شهروندان تهرانی می‌توانند شاهد آثار هنر محیطی در مترو باشند و این تلاش ماست تا در دنیای شلوغ و پر تزاحم امروز،‌ فضایی را برای مکث و تفکر مخاطب ایجاد کنیم.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران به رویکرد زیست محیطی این جشنواره نیز اشاره‌ای کرد و گفت: همه موادی که برای ساخت آثار این جشنواره به کار گرفته شده است از طبیعت زاده شده و به طبیعت بازمی‌گردد.

وی افزود: در دنیای امروز که درگیر مسائل زیست محیطی است، بشر امروز به فکر از بین بردن این آلاینده‌هاست و در این جشنواره نیز در همین راستا با رویکرد زیست محیطی از وسایل اضافه و بازیافتی بهره گرفته می‌شود.

جشنواره هنرهای محیطی با آثاری از هنرمندان مختلف در ضلع جنوبی پارک لاله آغاز به کار کرد و تا بعد از نوروز آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

 

کد خبر 203005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز