همشهری آنلاین: با برگزاری آزمون کتبی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، به گفته رئیس مرکز آزمون این دانشگاه نتایج اولیه آزمون تا اردیبهشت 92 اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر گفت: آزمون امسال برای اولین بار به صورت تستی برگزار شد که با توجه به نظرسنجی‌ها و بررسی بخش روابط عمومی مرکز آزمون، حکایت از رضایت داوطلبان از نحوه برگزاری آزمون داشته است.

وی همچنین در مورد نسبت جنسی شرکت‌کنندگان در آزمون دکتری گفت: در آزمون سال گذشته، 14 هزار و 126 نفر زن و 24 هزار و 590 نفر مرد در آزمون مذکور شرکت کردند که این تعداد در آزمون سال 1392 به 24 هزار و 311 نفر زن و 40 هزار و 626 نفر مرد رسید که این موضوع بیانگر رشد 71 درصدی شرکت زنان و 67 درصدی شرکت مردان در آزمون امسال نسبت به سال گذشته است.

اقبالی در خصوص تعداد رشته شهرهای دوره دکتری تخصصی سال 92 دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: داوطلبان امسال در 176 رشته و جهت پذیرش در 369 رشته محل دانشگاهی به رقابت پرداختند، ضمن اینکه 52 واحد دانشگاهی مجری برگزاری این دوره بودند.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج گفت: نتایج اولیه آزمون کتبی تا اردیبهشت سال 92 اعلام می‌شود، اما نتایج قطعی آزمون مقطع دکتری تخصصی پس از انجام مصاحبه‌های علمی در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 1800 نفر در دوره با آزمون و 400 نفر در دوره بدون آزمون پذیرش خواهند شد که نشان از رشد 22 درصدی پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی دارد.

رییس مرکز آزمون در پایان در خصوص افزایش رشته محل‌ها، گفت: هدف دانشگاه آزاد این است که علاقه‌مندان به تحصیل در مقاطع تکمیلی در داخل کشور و در محل نزدیک به سکونت خود ادامه تحصیل دهند و افزایش 22 درصدی رشته شهرها نقش مهمی در تحقق این موضوع داشته است.

کد خبر 202641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز