همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاری رزمایش سه روزه این نیرو با نام پیامبر اعظم 8 در منطقه شرق کشور خبر داد.

رزمایش بزرگ نیروی زمینی سپاه در شرق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه‌های آتی این نیرو برگزار شد، از رزمایش بزرگ نیروی زمینی سپاه در منطقه کرمان، سیریز و سیرجان خبر داد و گفت: این رزمایش 3 روزه از روز پنجم اسفندماه آغاز خواهد شد.

بکارگیری و تست جدیدترین سامانه‌های نبرد زمینی سپاه، حفظ آمادگی رزم نیروها و انجام تاکتیک‌های نبرد ناهمطراز از جمله اهداف این رزمایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرف امروز و فردا نیروهای حاضر در رزمایش پیامبر اعظم8 به طور کامل در محل برگزاری رزمایش استقرار خواهند یافت تصریح کرد: مرحله عملیاتی رزمایش از 5 اسفند آغاز شده و تا پایان روز 7 اسفند به طول می انجامد.

وی مدت برگزاری رزمایش را یک هفته عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این رزمایش تمرین طرح های دفاعی نیروی زمینی است. همچنین قرار است تعدادی از تجهیزات جدیدی که در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته است در این رزمایش تست شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه به کارگیری سیستم های جنگ الکترونیک، مخابراتی و برخی تجهیزات فردی را از دیگر تجهیزاتی که در رزمایش پیامبر اعظم 8 برشمرد و تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف رزمایش ارزیابی توان رزم یگان ها است که آموزش های تئوریک و عملی ثابتی که در طول سال دیده اند را عملیاتی کنند.

وی سازماندهی دفاع مردمی که برای ایجاد مقاومت های مختلف توسط نیروهای بسیجی انجام می شود را یکی دیگر از اهداف رزمایش پیامبر اعظم 8 خواند.

کد خبر 202299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز