همشهری آنلاین: نماینده‌ تلویزیون لهستان که در بازار جشنواره‌ فیلم فجر حاضر بود،گفت: بازار جشنواره‌ فیلم فجر باید بسوی بین المللی‌تر شدن حرکت کند تا کشورهای بیشتری فرصت حضور در این بازار را داشته باشند.

جشنواره هنری

به گزارش ایسنا، «کریستوف ژاروفسکی» اذعان داشت: بازار جشنواره‌ فیلم فجر با سایر بازارهای فیلم در جهان از لحاظ فرم کلی مشابه است با این تفاوت که بازارهای فیلم جشنواره‌های معتبری چون کن و برلین در ابعاد بسیار بزرگتری برگزار می‌شوند برای مثال امسال تنها تعداد معدودی کشور اروپایی در بازار سینمای ایران شرکت کرده‌اند و بیشتر شرکت کنندگان از منطقه خاورمیانه حضور دارند در حالی که در بازار جشنواره کن و برلین به عنوان مثال از هشت هزار شرکت کننده حضور می‌یابند.

نماینده شبکه تلویزیون لهستان (TVP) از جمله کمپانی‌های معدود اروپایی در بازار فیلم جشنواره فجر امسال است که این بازار را فرصتی مناسب برای افزایش مبادلات با بازارهای آسیایی و به ویژه خاورمیانه می‌داند.

«کریستوف ژاروفسکی» با مثبت ارزیابی کردن فضای بازار جشنواره فیلم فجر از رفتار دوستانه و حمایت مردم ایران و مسئولان بازار فیلم تشکر کرد.

این کمپانی که صاحب 10 شبکه تلویزیونی در کشور لهستان است علاوه بر پخش برنامه های تلویزیونی به تولید محصولات متنوعی چون سریال تلویزیونی، انیمیشن، برنامه کودک، فیلم کوتاه و مستند و ارائه آن در بازارهای بین المللی می‌پردازد.

«ژاروفسکی» که اولین حضور خود را در ایران به عنوان نماینده شبکه تلویزیون لهستان تجربه می‌کند گفت: با ورود به ایران تصوراتم نسبت به ایران و مردم ایران به شدت دگرگون شده است.

او از مذاکراتی با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تبادل محصولات با شبکه تلویزیونی لهستان و علاقه مندی ایران به محصولات این کمپانی به ویژه فیلمهای مستند خبر داد.

 

کد خبر 200397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز