چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

مسعود ده‌نمکی گفت: فیلمنامه «رسوایی» را قبل از «اخراجی‌ها» نوشته بودم اما شرایطی که برای آن سه‌گانه پیش آمد ساختش را به تعویق انداخت.

سینما - فیلم رسوایی

به گزارش ایسنا، این کارگردان 17بهمن‌ماه بعد از نمایش فیلمش در جشنواره فیلم فجر در برج میلاد و در نشست خبری رسوایی اظهار کرد: این فیلم جزو کارهای سختم بود به‌خصوص فیلمبرداری در کوچه و بازار با ذهنیتی که از کارهای قبلی‌ام وجود داشت باعث می‌شد، مخاطبان زیادی جمع شوند اما با این حال فیلمبرداری در کمتر از یک‌ماه به پایان رسید.

وی تأکید کرد: ما با پیش‌تولید طولانی و مدت فیلمبرداری کوتاه، تجربه جدیدی را رقم زدیم. ده‌نمکی در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه حرف‌ها در فیلم مستقیم گفته می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: فیلم سلیقه‌ای است باید توجه داشت که مخاطبان فیلم، مردم و توده‌های مردم هستند و باید جوری حرف بزنیم تا همه متوجه منظور فیلم شوند. من قصد پیچیده حرف زدن ندارم چون به‌نظرم هنر این است که حرف‌های عمیق را جوری بگوییم که همه بفهمند. این کارگردان خاطرنشان کرد: این فیلم تلنگری به همه ماست و آیینه‌ای در برابر همه ما قرار داده است.

محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر فیلم رسوایی هم درباره این کار گفت:‌ درباره این کار از زمان اخراجی‌ها صحبت کرده بودیم و مسعود ده‌نمکی دلبستگی زیادی به قصه داشت و هر روز کار را کامل‌تر می‌کرد، بعد از پایان اخراجی‌های سه بحث این بود که ادامه پیدا کند و یا این فیلم ساخته شود. وی با بیان اینکه قرار بود نقش روحانی در این فیلم را بازی کند، اظهار کرد: فیلمبرداری به تعویق افتاد و من سر کار «کلاه‌پهلوی» بودم و با توجه به اینکه باید خودم را حفظ می‌کردم، نمی‌توانستم لاغر کنم تا اینکه قرعه نقش آقا یوسف به اکبر عبدی افتاد.

در ادامه مجتبی امینی یکی دیگر از بازیگران این فیلم، نامه‌ای از الناز شاکردوست را که در این جلسه غایب بود قرائت کرد و خطاب به ده‌نمکی گفت: نیامدن امروزم را به‌حساب بی‌معرفتی نگذارید. من بعد از یک دهه تلاش در دوران بازیگری رنجورتر از آن هستم که در جمعی حاضر شوم که تیزی قلم‌هایشان همیشه اذیتم کرده است.

در بخش دیگری از این جلسه، ‌ده‌نمکی به استقبال مردم از رسوایی اشاره کرد و گفت: برخلاف آمار و ارقامی که ارائه می‌شود، مردم در سالن‌های سینما روی زمین می‌نشینند و فیلم می‌بینند. یک فیلم گریه‌دار اینقدر مردم را به سینما کشانده است و این یعنی اینکه کارمان درست درآمده است. وی افزود: ما در این فیلم حرف خاصی نزدیم و تنها درباره گمشده همه ما که اخلاق است صحبت کردیم. من نگران بودم بعد از اخراجی‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد. زبان طنزی که آن فیلم داشت در ادامه چه می‌شود اما دیدیم که مردم با این فیلم هم ارتباط خوبی برقرار کردند.

 

کد خبر 200370

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز