iهمشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه وارد مصر شد و محمد مرسی رییس جمهور در بدو ورود در فرودگاه قاهره از آقای احمدی نژاد استقبال کرد.

ورود رئیس جمهور به مصر

به گزارش واحد مرکزی خبر، شرکت در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همکاریهای اسلامی ، بررسی و تبادل نظر در خصوص مهمترین تحولات کشورهای اسلامی و منطقه ، بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان همکاری اسلامی و دیدار با رییس جمهوری مصر از برنامه‌های رییس دوره‌ای جنبش عدم تعهد به مصر است.

احمدی نژاد در این سفر همچنین با شیخ الازهر و استادان برجسته الازهر ، سردبیران و رسانه‌های مصری و نخبگان این کشور دیدار خواهد کرد.

دوازدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌ اسلامی 18 و 19 بهمن‌ در قاهره برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش غیرمتعهدها در آن حضور دارد.

این نخستین سفر رسمی به مصر در سطح ریاست ‌جمهوری، پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

آقای احمدی نژاد پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در گفتگو با خبرنگاران درباره اهداف و برنامه‌های سفر خود گفت: این سفر به دعوت مصر انجام می‌شود و هدف اصلی از آن شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی است.

وی افزود: از آنجا که این سفر نخستین سفر یک مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران در سطح رئیس جمهور بعد از 34 سال است روابط دو کشور و مسائل پیرامونی آن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

رئیس جمهور گفت: منطقه ما و مصر و مجموعه جهان بشری در حال تحولات اساسی است و رسیدن به تصمیم و عمل مشترک برای مدیریت این تحول مسئله‌ اصلی به شمار می رود.

وی افزود: تلاش می کنیم در سازمان همکاری اسلامی دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کنیم تا به نقطه مشترکی برسیم.

آقای احمدی نژاد گفت: در این سفر با مسئولان مصر، علما، دانشگاهیان، اهالی رسانه و سیاستمداران این کشور گفتگو خواهیم کرد و تلاش می کنیم زمینه های گسترش روابط را فراهم کنیم.

وی افزود: ایران و مصر با سابقه تمدنی درخشان، دارای نیروی انسانی مستعد و ورزیده و جایگاه سیاسی بسیار برجسته در جهان هستند و جهت‌گیری آنها در همه مناسبات بین‌المللی، مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: اگر یک همگرایی میان دو کشور در سطح بین‌المللی اتفاق بیفتد به نظر می‌رسد بسیاری از مناسبات اصلاح شود و امیدواریم بتوانیم گام‌هایی در جهت منافع ملت‌ها برداریم.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور وتعدادی از اعضای دولت، در مراسم بدرقه رسمی رئیس جمهور حضور داشتند.

کد خبر 200292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز