گروه اقتصادی: سوءاستفاده وارد‌کنندگان و قاچاق کالاهای وارداتی با ارز مرجع موجب شده تا سناریوی خروج تدریجی کالاهای اساسی از فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز مرجع رقم بخورد. پس از زمزمه‌های خروج برنج از اولویت نخست کالایی، اکنون دیدگاه‌هایی مبنی بر خروج روغن خام و گوشت قرمز از فهرست این کالاها به گوش می‌رسد.

فروشگاه

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و افزایش تعداد زائران ورودی به کشور به ایسنا گفت: بسیاری از این زائران با توجه به پایین بودن نرخ دارو در کشور ما به داروخانه‌های مشهد مراجعه و هر آنچه دارو که توانسته‌اند خریداری کرده‌اند. پدرام سلطانی افزود: نظیر این اتفاق در مرزهای ایران در رابطه با سایر اقلام مشمول ارز مرجع نیز رخ می‌دهد.

همچنین علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت در بازار‌های داخلی را خروج غیرقانونی آن از کشور اعلام کرده‌ و گفت: دلیل این موضوع واردات گوشت قرمز با ارز مرجع بوده و بحثی بر سر جایگزینی ارز مبادله‌ای به‌جای ارز مرجع برای واردات گوشت قرمز مطرح نیست.با وجود این، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرده که برای واردات روغن خام همچنان از ارز مرجع استفاده می‌شود و بحث اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات روغن مطرح نیست. حسن رادمرد تصریح کرد: اما واردات گوشت همانند برنج با ارز مرجع و مبادله‌ای صورت می‌گیرد.

کد خبر 200025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز