همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بررسی تفاسیر و ترجمه‌های قرآن کریم توسط جمعی از نخبگان و برگزیدن این آثار سبب می‌شود که مردم با اطمینان و اقبال بیشتری به این آثار روی بیاورند که همین موضوع سبب ارتقای مطالعات در این حوزه می‌شود.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره ‌به اختصاص یک بخش ویژه برای بررسی تفاسیر قرآن کریم که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به چاپ رسیده‌اند، به بررسی تاثیر این کار در افزایش سرانه مطالعات دینی ـ مذهبی پرداخت.

وی با اعلام اینکه طی سال جاری در سی‌امین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی یک بخش ویژه نیز برای بررسی تفسیر قرآن کریم اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: در بخش تفسیر قرآن کریم که پس از انقلاب با پیشرفت قابل توجهی مواجه بوده، دو اثر مورد تقدیر قرار گرفتند که این موضوع سبب ارتقای سطح نگارش تفاسیر در این حوزه خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز ترجمه‌های قرآن کریم در بخش ویژه‌ای مورد بررسی قرار گرفته بود، افزود: دو تفسیر از آیت‌‌الله العظمی مکارم‌شیرازی و تفسیر الفرقان از مرحوم آیت‌الله صادقی‌تهرانی در این دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی به عنوان اثر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان و ایرانیان دارد و تلاش می‌کنیم با هر بهانه و عنوانی، بحث‌های قرآنی را مطرح کنیم و اکنون نیز جشنواره‌های قرآنی در جای‌جای کشور و یکی پس از دیگری در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به برگزارش جشنواره‌های قرآنی در کرمان و فارس، اظهار کرد: زمانی که جمعی از نخبگان یک تفسیر یا کتاب را مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهند و به عنوان اثر برگزیده انتخاب و به جامعه معرفی می‌کنند، به یقین این اثر از سوی مردم نیز با استقبال و اقبال بیشتری مواجه می‌شود که همین موضوع مطالعه در این حوزه را ارتقاء می‌دهد.

حسینی با بیان این مطلب تصریح کرد: برگزیدن آثاری ویژه در جوایز ادبی به ویژه جایزه کتاب سال سبب می‌شود که مردم به این آثار با اطمینان بیشتری روی آورند و این حسن اطمینان سبب افزایش مطالعه و توجه مردم به این آثار می‌شود.

کد خبر 199967
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز