همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری بیش از 60 عنوان برنامه در مناطق بیست و دوگانه تهران و همچنین برنامه های «چهل چراغ» در بهشت زهرا(س) به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری دهه فجر سال جاری با عنوان «ایران ما» در پایتخت اجرا می‌شود.

دهه فجر

به گزارش ایسنا، محمد علی قندهاری نیا در ارتباط با برنامه‌های فرهنگسرای رضوان از 12 تا 19 بهمن ماه با عنوان «چهل چراغ» گفت: نمایشگاه بسترهای اصلی شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی از سال 42 تا سال 57 به همراه روایتگری وقایع تاریخی و نمایشگاه شرح زندگی و مبارزات 40 تن از شهدای انقلاب در قالب این ویژه برنامه ها برپا می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدا، نگارگذر دستاوردهای انقلاب از درب ورودی گلزار شهدا تا جایگاه جلوس امام(ره)، برپایی اتاق فرشته شامل ویژه برنامه های هنری برای کودکان و نوجوانان، فضاسازی جایگاه جلوس امام(ره) برای ویژه برنامه 12 بهمن ماه و همچنین هماهنگی برای بازدید روزانه 100 دانشجو و دانش آموز از ویژه برنامه های چهل چراغ برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین افزود: ویژه برنامه های مراکز فرهنگی هنری پایتخت در این ایام در قالب نشست‌های ادبی و شب شعر، نمایش، نشست و کارگاه تخصصی، نمایشگاه، مراسم، مسابقه، برنامه های سینمایی، گردشگری و تولید کالاهای فرهنگی مرتبط برگزار می‌شود.

همزمان با دهه فجر در پایتخت 7 نشست ادبی و شب شعر برگزار می‌شود که از این میان می‌توان به شب شعر انقلاب به مدت سه شب در فرهنگسرای انقلاب اسلامی و راوی 57 در روز 16 بهمن در فرهنگسرای سرو اشاره کرد.

نمایش میدانی سوخته دل از 11 تا 25 بهمن در فرهنگسرای امید، نمایش زنگ پیروزی از 14 تا 18 بهمن در فرهنگسرای هنگام، نمایش بهار در زمستان در طول دهه فجر در فرهنگسرای فردوس و نمایش میدانی فجر از 14 تا 19 بهمن در فرهنگسرای اندیشه از جمله برنامه های نمایشی دهه فجر در مراکز فرهنگی هنری پایتخت هستند.

در این ایام 9 عنوان برنامه در زمینه نمایش برگزار خواهد شد.

نمایش فیلم مستند بازتاب و نقد آن در طول دهه فجر در فرهنگسرای انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های سینمایی این ایام است.

همچنین 10 برنامه نمایشگاهی در این ایام برگزار می‌شود.

نمایشگاه های پوستر انقلاب اسلامی، 14 تا 20 بهمن در فرهنگسرای ملل، عکس انقلاب، 12 تا 26 بهمن در فرهنگسرای رازی، عصر امام خمینی(ره) 12 تا 22 بهمن در فرهنگسرای خاوران و نمایشگاه عکس قاب انقلاب در طول دهه فجر در فرهنگسرای انقلاب اسلامی از جمله برنامه های نمایشگاهی این ایام است.

یادواره نخستین خلبانان شهید دفاع مقدس با عنوان آسمانی‌ها، روز دوشنبه 16 بهمن ماه به همت فرهنگسرای تهران، زنگ انقلاب، 14 تا 18 بهمن در فرهنگسرای ملل، ارمغان لاله ها، 18 بهمن در خانه فرهنگ مهرآور و مراسم در بهار آزادی از 12 تا 22 بهمن از سوی فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

در کنار 19 مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی که در پایتخت برگزار خواهد شد، چهار برنامه گردشگری برای بازدید از موزه عبرت، کاخ سعدآباد، کاخ گلستان و موزه های شهدا و قصر پیش بینی شده است.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فهرست کامل برنامه ها به پایگاه اینترنتیwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات ویژه برنامه‌های هفته جاری و نشانی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با شماره 1837 تماس بگیرند.

کد خبر 199963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز