یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین کنفرانس بین المللی هالیوودیسم و سینما سی ویکمین جشنواره فیلم فجر صبح یکشنبه در هتل آزادی افتتاح شد.

پوستر سینمایی

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارد.

غلامرضا منتظمی مشاور بین الملل سازمان امور سینمایی و نادر طالب زاده فیلمساز نیز به ترتیب دبیر اجرایی و علمی این کنفرانس را برعهده دارند.

بنا بر اعلام مسئولان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، حدود 50 نفر از سینماگران و منتقدان اروپایی و آمریکایی در سومین کنفرانس هالیوودیسم و سینما شرکت دارند.

سومین کنفرانس هالیوودیسیم و سینما با هدف نقد و بررسی عملکرد هالیوود در تولید فیلم های سینمایی با مضامین" ایران هراسی" و "اسلام ستیزی" برگزار خواهد شد.

این کنفرانس در قالب موضوع های شامل "هدف از تولید فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی"، "راهکارهای مقابله با سینمای سلطه" و "سینمای هالیوود و صهیونیسم" برپا می‌شود.

بر این اساس، محورهای اقتصاد هالیوود شامل بررسی جریان پول در صنعت فیلم هالیوود و هالیوود و قدرت اقتصادی آن در جهت اهداف غیر اخلاقی، نقش سینمای مستقل در بیداری جهان شامل بررسی جنبه های مختلف جنبش اشغال در آمریکا و اروپا، رویکردهای جهت حمایت جنبش اشغال وال استریت و استفاده از سینما جهت گسترش موج بیداری جهانی از محورهای این رویداد به شمار می‌رود.

همچنین هالیوود و ارزش های انسانی در بخش های دارونیسم و لیبرالیسم، سوءاستفاده از زنان و عدم همخوانی آن با ارزش های خانواده، هالیوود و به انحراف کشاندن هویت انسانی و ارزش های دینی و انسانیت زدایی از روابط و اخلاق زدایی از زندگی انسان، هالیوود و گسترش خشونت شامل خشونت مدرن و تروریسم و تحریک برخورد میان ادیان و ملت ها، آینده جهان از نگاه هالیوود و آخر الزمان و برداشت های متفاوت از آینده و جهان از دیگر محورهای کنفرانس بین المللی هالیوودیسم به شمار می‌رود.

تولیدات سینمایی ایران هراسی در هالیوود با رویکرد بررسی آثاری شامل فیلم های "آرگو"، "دیکتاتور"، "غیر قابل تصور"، "شمارش معکوس اورشلیم" و 300 دیگر محور موضوعی این رویداد را تشکیل می‌دهد.

براساس فراخوان منتشر شده برای کنفرانس بین المللی هالیوودیسم و سینما، به سه مقاله برتر به ترتیب سه میلیون تومان، دو میلیون تومان، یک میلیون تومان جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت و مقالات در کتاب چاپ خواهد شد.

کنفرانس بین المللی هالیوودیسم تا 19 بهمن ماه برپا است.

 

کد خبر 199954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز