چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

دولت پاکستان با وجود فشارهای آمریکا، ساخت پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان و دریافت کمک از تهران برای ساخت این خط لوله را تصویب کرد.

به گزارش فارس، دولت پاکستان دیروز (چهارشنبه)، با وجود فشارهای آمریکا، آغاز ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «خط لوله صلح» را پذیرفت. قرار است این پروژه تا ژانویه 2015 تکمیل شود و ایران متعهد شده است که 500میلیون دلار برای ساخت این خط لوله به پاکستان وام دهد. دولت پاکستان می‌گوید که این پول برای ساخت این پروژه هزینه خواهد شد. به گفته منابع ایرانی، یک شرکت ایرانی احداث این خط لوله در خاک پاکستان را برعهده خواهد گرفت. دولت پاکستان تأکید کرد: خط لوله انتقال گاز ایران در جهت منافع ملی این کشور قرار دارد و این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن باید تکمیل شود.

صدور دستور صادرات گاز به ‌پاکستان

معاون وزیر نفت ایران هم با تشریح دستور جدید رئیس‌جمهور برای ساخت خط لوله صادرات گاز به پاکستان در خاک این کشور توسط ایران، اعلام کرد: ایران علاوه بر وام 250میلیون دلاری، کالا و تجهیزات ساخت این لوله گاز در خاک پاکستان را تأمین می‌کند. به گزارش مهر، جواد اوجی درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره ساخت خطوط لوله صادرات و واردات گاز طبیعی بین ایران و پاکستان، گفت: با توافق تهران و اسلام آباد، تا چند روز آینده عملیات اجرایی ساخت خط لوله گاز ایران - پاکستان، در خاک این کشور همسایه آغاز خواهد شد. معاون وزیر نفت تصریح کرد: بانک‌های ایرانی نیز در زمینه تأمین منابع مالی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان کمک مالی خواهند کرد.

کد خبر 199596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز