چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: به نظر می‌رسد با افزایش موج اعتراض‌ها نسبت به عملکرد وزارت آموزش و پرورش، استیضاح محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش روند جدی‌تری را بپیماید.

این در حالی‌است که چهار نماینده مجلس در تذکری کتبی به رئیس جمهور خواستار رسیدگی فوری به وضعیت اسفبار زندگی معلمان کشور و پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان شدند.

داریوش قنبری نماینده ایلام، با اعتراض به حضور معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در جایگاه نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح وزیر از به تاخیر افتادن استیضاح انتقاد کرد.

قنبری با تاکید بر اینکه استیضاح به قوت خود باقی است، تصریح کرد: طبق اعلام هیات‌‏ رییسه مجلس برای اینکه جلسه بررسی استیضاح به بعد از یک هفته تعطیلات مجلس موکول شود، اعلام استیضاح به هفته آینده موکول گردیده‌است.

قنبری از رییس جلسه، درخواست کرد به معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش به دلیل این کار غیرقانونی تذکر دهد.

وی‌ به‌عنوان، یکی از نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ‌‏یک از نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح فرشیدی، امضاهای خود را پس نگرفته‌‏اند.

رییس جلسه نیز از معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد تا در جایگاه خود قرار گیرد.در همین حال جواد آرین‌منش، نماینده مشهد گفت: سؤالات امتحان ضمن خدمت فرهنگیان زمینه را برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش فراهم کرد.

آرین‌منش افزود: این حرمت شکنی به ساحت پیامبر اسلام(ص) غیرقابل توجیه و غیرقابل دفاع بود،به گونه‌ای که امکان دفاع از وزیر، از طرفداران وی گرفته شده است.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی افزود: وزیر آموزش و پرورش مسئولیت این موضوع را پذیرفته است.

از سوی دیگر کاظم جلالی ،نماینده شاهرود نیز با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش فراکسیونی نیست گفت:این استیضاح فرافراکسیونی است.

جلالی در حاشیه جلسه علنی  دیروز مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به امضای نمایندگان اصولگرا و جمعی از نمایندگان فراکسیون وفاق و کارآمدی مجلس رسیده است گفت: با توجه به این که نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف خواهان استیضاح محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش هستند، بنابراین استیضاح به هیچ وجه رنگ و لعاب فراکسیونی ندارد.

جلالی با بیان اینکه در روز استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس برنامه‌هایش را نقد خواهد کرد، گفت: وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه مهم است و باید فردی قوی با مدیریت خوب در راس این وزارتخانه قرارگیرد.

این در شرایطی است که طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با وجود تذکرات متعدد نمایندگان طراح آن در جلسه علنی روز گذشته مجلس اعلام وصول نشد.

محمدحسن ابوترابی‌‏فرد، نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را پس از حدادعادل برعهده داشت، در پایان جلسه علنی با اعلام این خبر که طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش تقدیم هیات‌‏رییسه شده است، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به تعطیلات ماهانه مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌‏های انتخابیه هستیم، مقرر شد هیات‌‏رییسه اعلام وصول این طرح را به نحوی مدیریت کند که با تعطیلات مجلس در تعارض نباشد.

بنابراین علی‌‏رغم اصرار امضاکنندگان استیضاح فرشیدی، این طرح در جلسه علنی چهارشنبه اعلام وصول نشد.

اما نماینده تهران در مجلس‌‏هفتم، نسبت به تعلل هیات‌‏رییسه مجلس در اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش تذکر داد.

سعید ابوطالب در تذکر آیین نامه‌‏ای خود با اشاره به مکانیسم استیضاح وزرا براساس آیین‌‏نامه داخلی مجلس گفت: همه مراحل برای استیضاح وزیرآموزش و پرورش گذرانده شده و حدود 30 تا 40 نماینده نیز آن را امضا کرده‌‏اند.

وی افزود: این طرح استیضاح روز یکشنبه به هیات‌‏رییسه تقدیم شد اما اعضای هیات‌‏رییسه تحویل نگرفتند، لذا این طرح مجددا تقدیم شد اما اعلام وصول نشد که طبق آیین نامه داخلی باید اعلام وصول می‌‏شد.

ابوطالب ادامه داد: متن استیضاح نیز باید چاپ و در اختیار نمایندگان قرار گیرد و متن چاپ شده‌ای که اکنون در اختیار نمایندگان است، متنی است که طراحان استیضاح آن را چاپ کرده‌‏اند.

ابوطالب افزود: ما منتظر اعلام وصول این طرح و انجام آن ظرف 10 روز هستیم.

حدادعادل در پاسخ به این تذکر گفت: مطمئن باشید ما هم در این مورد مانند سایر موارد طبق آیین نامه عمل می‌کنیم.

کد خبر 19949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز