عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشت هفت میلیارد دلار یا 20هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی مغایر با سیاست‌های ابلاغی است، گفت: مجلس مخالف این برداشت است زیرا اگر بخواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم مطمئنا آینده سخت تری پیش رو داریم.

جعفر قادری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تأکید دولت بر هزینه کرد این اعتبار در طرح‌های عمرانی گفت: صندوق توسعه ملی برای این تشکیل شد که در حقیقت جایی برای دست اندازی دولت نباشد، اگر قرار بود که دولت اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را داشته باشد که همان حساب ذخیره ارزی بود و مثل گذشته امکان برداشت از آن فراهم می‌شد. او خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که امروز با آن دست به‌گریبان هستیم و باعث شده نتوانیم نیازهای ارزی و ریالی خود را تأمین کنیم، اشتباهاتی است که در سال‌های گذشته داشته‌ایم و دلارهای نفتی را تحت عناوین مختلف نیازهای جاری و عمرانی دولت هزینه کرده‌ایم.

قادری گفت: زمانی که این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد تقریبا نظر قاطع کمیسیون این بود که نباید این کار توسط دولت دنبال شود. اگر این موضوع به صحن مجلس هم کشیده شود مطمئنا اکثریت مجلس با آن مخالفت می‌کند.

 

کد خبر 198353
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز